• چهارشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99021007025
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیر اداره آموزش و پرورش اسدآباد خبر داد

۲ فضای آموزشی اسدآباد آماده اجرای طرح تجاری‌سازی 

۲ فضای آموزشی اسدآباد آماده اجرای طرح تجاری‌سازی 

ایسنا/همدان مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد گفت: دو مورد از فضاهای آموزشی شهرستان آماده تغییر کاربری و اجرای طرح تجاری سازی در سال جاری است.

غلامرضا همایی‌لطیف در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان اسدآباد ۱۰ فضای آموزشی برای تجاری سازی وجود دارد که فعلاً از این تعداد مدارس و فضاهای آموزشی، مجتمع خلیج فارس و آموزشگاه مهدیه در سال جاری آماده تجاری سازی و تغییر کاربری هستند.

وی با بیان اینکه سند هشت مورد از پرونده فضاهای آموزشی نیز برای تغییر کاربری در آینده آماده خواهد بود، افزود: طبق قانون سال ۹۷ و ۹۸، آموزش و پرورش در صورتی که دارای فضایی باشد، می تواند نسبت به تغییر کاربری بخشی از املاک فضای آموزشی خود به تجاری با حفظ فضای آموزشی املاک اقدام کرده و از پرداخت تمامی عوارض و هزینه ها معاف خواهد بود.

همایی‌لطیف تغییر کاربری برخی از املاک آموزش و پرورش به تجاری را یک اقدام بزرگ در راستای کاهش وابستگی آموزش و پرورش به اعتبارات دولتی دانست و تصریح کرد: با تغییر کاربری و تجاری سازی بخشی از املاک فضاهای آموزشی، آموزش و پرورش به درآمد پایدار رسیده و قادر خواهد بود با درآمد اختصاصی خود از این راه نسبت به نوسازی و ساخت مدارس به ویژه در سطح  مدارس روستایی و محروم به راحتی و بدون دغدغه کمبود اعتبارات اقدام کند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: در صورت موافقت شهرداری و شورای شهر از دو ماه آینده عملیات اجرایی تجاری سازی دو آموزشگاه شهرستان آغاز می شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکل ۱۹ ساله تعاونی مسکن فرهنگیان شهرستان با ۶۰۰ نفر عضو افزود: با بررسی و تأیید استحکام زمین توسط کارشناسان امر از ۳۰ هکتار زمین درنظر گرفته شده برای فرهنگیان پنج هکتار آن تحویل تعاونی مسکن فرهنگیان داده خواهد شد که با این اقدام مشکل ۱۹ ساله فرهنگیان عضو این تعاونی مرتفع می شود.

همایی‌لطیف یکی از رویکردهای آموزش و پرورش شهرستان را حذف مدارس فرسوده برشمرد و گفت: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای ۱۲ مدرسه روستایی فرسوده بوده که در همین راستا سال گذشته سه مدرسه روستایی حذف و تخریب شدند و در دهه فجر عملیات اجرایی ساخت و احداث این مدارس آغاز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha