• شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99021309109

نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد:

پیگیری مطالبه مردم در قالب امر به معروف

پیگیری مطالبه مردم در قالب امر به معروف
نماینده ولی فقیه و ستاد امر به معروف فارس

ایسنا/فارس نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: پیگیری حق مردم و مطالبه از مسئولان و دستگاه‌ها را باید در قالب امر به معروف باید انجام دهیم و بعد از همان‌ها توقع کنیم تا در رابطه با منکری جلوگیری کنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام شنبه ۱۳ اردیبهشت در دیدار با مسئولان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، آنگونه که باید حق مطلب در خصوص پدیده امر به معروف و نهی از منکر ادا نشده است، بیان کرد: جامعه ما هنوز نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اشراف ندارد که چه باید انجام دهد و به همین علت آن را واجب فراموش شده می‌نامند.

او افزد: وقتی می‌گوییم احیای امر به معروف برای این است که همه به وجوب آن آگاه هستند اما هنوز کسی نمی‌داند در این خصوص چه باید کند و خیلی نیاز به آموزش در این زمینه داریم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: ایران کشوری است که برای امر به معروف و نهی از منکر قانون دارد و این خود زمینه برای اقدام مبتنی بر قانون ایجاد می‌کند تا کسی نتواند به کار ایراد بگیرد و از آن جلوگیری کند.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: اگر بخواهیم این مسئله در جامعه جا بیافتد باید بیش از پیش تلاش کنیم، چرا که گاهی مراکز مختلفی که برای این موضوع دغدغه دارند باید جلسات مشترکی داشته باشند.

او عنوان کرد: نکته دیگر مسئله آموزش است که باید از مساجد و حوزه‌ها که در بحث امر به معروف و نهی از منکر لسانی پایگاه اصلی ما هستند، کمک گرفته شود و این مسئله را باید تقویت کنیم، اگرچه تا یاد بگیریم طول می‌کشد اما کم کم شکل می‌گیرد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: در موارد بسیاری، امر به معروف و نهی از منکر حقوق مردم را به آنها بر می‌گرداند و این کار خوبی است و نکته دیگر اینکه در احیای این امر باید از ظرفیت گروه‌های مختلف مردمی استفاده کنیم، چراکه این فریضه جنبه عمومی دارد و مردم از اینکه حقوقشان استیفا می‌شود راضی خواهند بود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر اول راه هستیم، گفت: در نظام اسلامی در بسیاری موارد جلو رفته‌ایم اما بحث امر به معروف کار بسیار می‌خواهد تا جایگاه خود را پیدا کند.

او با تاکید بر اینکه برای جا افتادن این فریضه باید خیلی تلاش کنیم که حاشیه درست نشود، عنوان کرد: گاهی از سر دلسوزی کاری می‌کنیم که خود سبب فتنه می‌شود.در بحث امر به معروف نباید حاشیه سازی شود و حیثیت امر به معروف و نهی از منکر بالا بیاید و همه احساس کنند باید به آن احترام بگذارند.

امام جمعه شیراز همچنین بیان کرد: در برخی مناطق به این قضیه میدان نمی‌دهند چون تصور می‌کنند به نحوی امر به معروف و نهی از منکر دخالت در کار دیگران است و دخالت را غیر اخلاقی می‌دانند.

انتهای ‌پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha