• یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99021409516
  • منبع : سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

آفت سن گندم در آذربایجان‌شرقی تحت کنترل است

آفت سن گندم در آذربایجان‌شرقی تحت کنترل است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که تاکنون 195 هکتار از اراضی استان سم پاشی شده است، گفت: آفت سن گندم در تمامی شهرستان ها ریزش کرده و با نظارت و پیگیری همکاران در شهرستان‌ها تحت کنترل کامل است.

محمود کیا در جلسه شورای معاونان و مدیران مستقل سازمان جهادکشاورزی استان با بیان این‌که سمپاشی در اکثر مناطق استان به منظور مقابله با آفات و بیماری‌های غلات به درستی اجرا شده و مزارع تحت کنترل است، اظهار کرد: قبل از شروع سال جدید به میزان مورد نیاز سم برای سمپاشی خریداری و توزیع شده است.

وی با بیان این‌که ملخ نیز به مانند سن گندم نسبت به سال‌های قبل زودتر ریزش کرده و برنامه ریزی برای سمپاشی به موقع و دقیق انجام شده است، گفت: سم موش کش هم به اندازه یک تن خریداری شده و در دسترس کشاورزان قرار داده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: زنگ زرد در بعضی مناطق اجتناب ناپذیر بوده و باید در این مناطق مبارزه شود و اگر با این بیماری مقابله نشود، خسارت جبران ناپذیری به بار می‌آورد.

کیا در ارتباط با آفات کلزا و علف‌های هرز نیز گفت: تا جایی که امکان داشته مبارزه با علف‌های هرز و آفات کلزا در پاییز و اول سال انجام شده است.

وی در ادامه از عدم فروش سم توسط بعضی شرکت‌ها به بهانه نبود سم گلایه کرد و افزود: بعضی شرکت‌ها برای این‌که بتوانند سم را به قیمت بالاتری بفروشند، از فروش سم خودداری می‌کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان گفت: مبارزه باید در بخش‌های زراعت و باغبانی با جدیت بیشتری انجام شده و ادامه داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در آینده حمایت‌های مالی بیشتری توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در حوزه کنترل آفات انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha