• یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99021409597

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس تاکید کرد:

لزوم تشکیل دبیرخانه هنرهای اسلامی و طلاب حوزه‌های علمیه

لزوم تشکیل دبیرخانه هنرهای اسلامی و طلاب حوزه‌های علمیه

ایسنا/فارس رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینکه بقاع متبرکه و حوزه‌های علمیه بخشی از ظرفیت‌های میراث معنوی و تاریخی فارس و شیراز هستند و از این نظر رسالت مشترک بین میراث فرهنگی و حوزه علمیه شیراز است، گفت: باید زمینه‎ای مناسب برای تشکیل دبیرخانه هنرهای اسلامی و طلاب حوزه‌های علمیه ایجاد شود.

حجت‎الاسلام استوار میمندی یکشنبه ۱۴ اردیبهشت در جلسه مشترک مدیریت حوزه‌های علمیه فارس و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان فارس که به منظور بررسی راهکارهای همکاری برگزار شد، بیان کرد: هم از نظر علمی و معنوی و سبک معماری سنتی از قبیل مدارس علمیه، بناها و بقاع متبرکه یک میراث ماندگار است که برای میراث فرهنگی و گردشگری زیارتی ،مذهبی و تاریخی یک فرصت مؤثر است.

او افزود: شیراز یک هویت عمیق علمی و تاریخی دارد و با توجه به وجود حرم مطهر شاهچراغ (ع) و دیگر امامزادگان، اماکن تاریخی و میراث فرهنگی شاخص و معروف، جاذبه‎های گردشگری زیارتی استان فارس و شهر شیراز شاهد حضور پر شمار گردشگران داخلی و خارجی بوده که  فرصتی برای ارائه و تبلیغ فرهنگ اسلامی و ایرانی را برای ما فراهم کرده است.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فارس اضافه کرد: برای تحقق این اهداف و معرفی هرچه بیشتر و بهتر استان فارس، آموزش افراد مستعد و طلاب علاقمند حوزه علمیه به موضوعات گردشگری، میراث فرهنگی و معنوی، صنایع دستی و نیز هنرهای جدید باید مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اظهار کرد: این اداره آمادگی دارد در زمینه‌های علمی ،آموزشی و فرهنگی، رونق گردشگری، حفظ و معرفی میراث فرهنگی ، معنوی و صنایع دستی مشارکت کند.

مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز با اشاره به اینکه بیش از  یک هزار و ۴۰۰ بقعه متبرکه در این استان وجود دارد، بیان کرد: برخی از این بقاع مانند مسجد جامع نی‌ریز، مسجد جامع عتیق شیراز سابقه دیرینه‌ای دارند و مجموعه های تاریخی و فرهنگی آرامگاه سعدی، حافظیه، تخت جمشید و پاسارگاد جزء میراث‌های ملموس جهانی بوده که در فهرست میراث ناملموس نیز از ثبت ۶ تعزیه در استان فارس به عنوان میراث معنوی می‌توان نام برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha