• دوشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99021510864
  • خبرنگار : 71610

اظهارات میشل عون درباره شانس بالای باسیل برای ریاست جمهوری لبنان

اظهارات میشل عون درباره شانس بالای باسیل برای ریاست جمهوری لبنان

رئیس جمهوری لبنان در سخنانی به شانس رئیس جریان آزاد ملی این کشور برای تصدی پست ریاست جمهوری این کشور اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، عماد میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به شانس جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی این کشور برای تصدی پست ریاست جمهوری این کشور اظهار کرد: مسأله رسیدن جبران باسل به ریاست جمهوری به انتخاب نمایندگان پارلمان و صحبت‌ها درباره رقابت‌های انتخاباتی زودهنگام برای تصدی این پست بستگی دارد و این تنها یک فریب از سوی برخی سیاستمداران لبنانی است.

وی افزود: دموکراسی لبنان بدین معنا است که شخص رئیس جمهوری در پارلمان انتخاب می‌شود و به عبارت دیگر این تصمیمی است که نمایندگان ملت آن را اتخاذ می‌کنند و رقابت‌های انتخاباتی بستگی دارد.

میشل عون درباره رئیس جمهور شدن جبران باسیل پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود گفت، باسیل فردی سیاستمدار و مسؤولیت شناس است و تجربه خوبی در عرصه سیاست دارد و شانس او برای تصدی پست ریاست جمهوری به انتخاب نمایندگان بستگی دارد، چراکه آنها فردی را انتخاب می‌کنند که شایستگی بیشتری را نسبت به افراد دیگر داشته باشد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره بحران اقتصادی لبنان نیز تأکید کرد: بحران کنونی لبنان سه شکل دارد که همگی پیامدهای فاجعه باری برای لبنان به همراه داشته‌اند؛ علاوه بر این سیاست‌های اقتصادی اشتباه در یک دوره طولانی در کنار فساد صاحبان قدرت منجر به بی‌اعتمادی مردم به حکومت شده است.

رئیس جمهوری لبنان در بیان سه شکل بحران لبنان عنوان کرد: سه بحرانی که لبنان با آنها مواجه است شامل بحران آوارگان سوری و تأثیر آن بر اقتصاد ما، اوضاع نابسامان کنونی و بحران اقتصادی دشوار و همچنین بحران ویروس کرونا می‌شود که طی ماه‌های اخیر وضعیت اقتصادی کشور را دشوارتر کرده است.

میشل عون در ادامه تأکید کرد: ما در لبنان تصمیم به کمک کردن به خودمان گرفته‌ایم و این درحالی است که در کنار آن به کمک‌های بین‌المللی برای خروج از وضعیت دشوار کنونی نیز امیدواریم. ما کاملاً می‌دانیم که آغاز شکوفایی و عرض اندام لبنان مستلزم حمایت برادران و دوستانش است و همه در انتظار برنامه و تصمیمات دولت هستند تا بتواند خواسته‌های مطرح شده را برآورده کند.

وی درباره امکان کمک روسیه به لبنان در دوره کنونی نیز اظهار کرد: روسیه به عنوان یک کشور بزرگ و دوست تاریخی لبنان می‌تواند در بسیاری از طرح‌های حمایتی لبنان مشارکت داشته باشد. این کمک می‌تواند هدیه یا وام‌های بلند مدت باشد. ما نیازمند تلاش سریع و حمایت فوری هستیم؛ چراکه مقاومت ملت لبنان همزمان با بیکاری، بحران مالی و بدتر شدن نرخ ارز کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

این مقام لبنانی در پایان تصریح کرد: درباره کمک‌های روسیه به لبنان باید بگوییم که کانال‌های ارتباطی ما به طور مداوم باز هستند و مقامات مسکو کاملا نسبت به مشکلات و نیازهای ما آگاهند و من معتقدم که آنها به زودی تصمیم مناسب را در رابطه با کمک به لبنان اتخاذ خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha