• سه‌شنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99021611873
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت‌جام:

نیرو، اعتبار و خودرو سه نیاز ضروری محیط زیست تربت‌جام

نیرو، اعتبار و خودرو سه نیاز ضروری محیط زیست تربت‌جام
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت‌جام گفت: نیرو، اعتبار و خودرو سه نیاز اصلی محیط زیست تربت‌جام هستند که باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود.

جواد دامن‌پاک در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مهم‌ترین مشکلات و تهدیدات پیش رو در حفاظت بهتر از منطقه و زیستگاه آهو در این شهرستان افزود: کمبود نیروی محیط‌بان، چرای غیر مجاز دام و تخلفات شکار و صید از دیگر مشکلات موجود در حفاظت از منطقه مذکور به شمار می‎رود.

وی ادامه داد: اداره حفاظت محیط زیست تربت‎جام در قالب سه منطقه شکار و تیراندازی ممنوع، یک منطقه حفاظت شده و سایت تکثیر و پرورش آهو مساحتی بالغ بر ۲۰۰ هزار هکتار را تحت حفاظت دارد که با توجه به تعداد محیط‎بان در حال حاضر به ازای هر ۳۳ هزار هکتار یک محیط‌بان برای حفاظت وجود دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت‌جام بیان کرد: نیرو، خودرو و اعتبارات سه نیاز اصلی هستند که مجموعه محیط زیست کشور از ابتدا با آن دست به گریبان بوده و این شهرستان نیز از این قاعده مستثنا نیست.

وی گفت: در حال حاضر با کمبود نیروی محیط‌بان و کارشناس و همچنین خودروهای فرسوده مواجه هستیم، از سویی افزایش قیمت بنزین و کمبود منابع مالی نیز موجب شده هزینه‎های پایش و گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت به شدت افزایش یابد.

دامن پاک با اشاره به تعداد شکارچیان دستگیر شده در سال گذشته مطرح کرد: از ابتدای سال ۹۸ تعداد ۱۴ گروه متخلف شکار و صید در شهرستان دستگیر شدند که زیان  وارد شده به محیط زیست از ناحیه شکار غیر مجاز گونه‌‏ها برابر با یک میلیارد و 526 میلیون و 500 هزار ریال و زیان وصولی از متخلفان شکار و صید 554 میلیون ریال بوده است.

وی همچنین به وضعیت گونه‎های جانوری شناسایی شده در شهرستان تربت‎جام اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه تاکنون ۲۰۰ گونه پرنده، ۲۲ گونه پستاندار و ۲۵ گونه خزنده در شهرستان شناسایی شده اما قطعاً تعداد گونه‏‌های موجود شهرستان بیشتر از این تعداد است که روند شناسایی گونه‌های جدید ادامه دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت‌جام گفت: گونه‌‏های بالابان، بحری، شاهین، عقاب طلایی، هما، هوبره از جمله پرندگان در معرض خطر انقراض هستند که در شهرستان وجود دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha