• چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99021712691

مدیر شعبه گلستان بنیاد دیابت مطرح کرد:

ضرورت افزایش آگاهی نسبت به دیابت

ضرورت افزایش آگاهی نسبت به دیابت

ایسنا/گلستان مدیر شعبه استان گلستان بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت ایرانیان گفت: به دنبال این هستیم با برگزاری کلاس های آموزشی، تمامی بیمه شدگان تامین اجتماعی در سطح استان را نسبت به بیماری دیابت آگاه کنیم. هر یک از این افراد به سفیران دیابت تبدیل خواهند شد و آموزش بین مردم درخصوص این بیماری توسعه می یابد.

دامون لطفی با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا استان گلستان اظهار کرد: هدف ما در این بنیاد کاهش بار سنگین هزینه های درمانی بیماران دیابتی با آموزش و پیشگیری است.  

وی افزود: به این منظور کلاس های آموزشی را برای بیماران دیابتی با عنوان " ۱۲ گام دیابت" برگزار می کنیم و در این کلاس ها به بیماران آموزش می دهیم که چه کارهایی انجام دهند تا آسیب نبینند. بیمار دیابتی تا زمانی که خود را در معرض خطر نبیند، هیچ کار پیشگیرانه ای انجام نمی دهد.

مدیر شعبه استان گلستان بنیاد دیابت ایرانیان با اشاره به اینکه نمی توان آمار دقیقی از تعداد بیماران دیابتی در استان ارائه کرد، گفت: ما متاسفانه زمانی دیابتی ها را تشخیص می دهیم که معضلی برای آنها بوجود آمده باشد. بعد از اینکه فرد به علتی بستری می شود، از او آزمایش گرفته و به بیماری دیابت او پی می بریم.

وی با بیان اینکه در شهرستان ها کلاس های آموزشی با هماهنگی تامین اجتماعی برای بیمه شدگان دیابتی این سازمان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: می توان در مدارس نیز این کلاس ها را برگزار کرد که متاسفانه همکاری لازم در این زمینه انجام نمی گیرد.

لطفی با اشاره به دیگر فعالیت های بنیاد گفت: در مجموعه این بنیاد بین المللی، اقداماتی نظیر ارائه خدمات پزشکی، پرستاری و مامائی در منزل، مشاوره های تلفنی و مشاوره های اقتصادی به بیماران دیابتی را نیز انجام می دهیم.

وی با اشاره به فعالیت کلینیک زخم در گرگان تصریح کرد: در استان گلستان اولین استانی هستیم که با تمام شرایط زخم دیابتی را با استفاده از لارو درمانی و زالو درمانی کنترل می کنیم. در سال ۹۸ از قطع عضو بالغ بر ۱۷۰ بیمار دیابتی جلوگیری شد.

لطفی در ادامه گفت: بعد از شیوع کرونا در استان، بنیاد به مدت حدود دو ماه در کنار دیگر دستگاه ها و نهادها در ضدعفونی تاکسی های شهری گرگان همکاری داشتیم. بعد از شیوع کرونا با توجه به کاهش ذخایر خونی استان، با کمک سازمان انتقال خون با حضور در روستاها، در شرایط کاملا بهداشتی اقدام به خونگیری می کردیم.

مدیر شعبه استان گلستان بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت ایرانیان تصریح کرد: در این مدت ۲۰ هزار ماسک در اختیار بیماران دیابتی در سطح استان توزیع شد. این ماسک ها توسط زنان خانه دار تحت پوشش کمیته امداد تولید شد. ماسک ها به صورت رایگان و یا با قیمت بسیار کم در اختیار بیماران قرار گرفت. ۴ هزار لیتر محلول ضد عفونی کننده نیز توزیع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha