• چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99021712779
  • خبرنگار : 50176

معاون استاندار لرستان:

در چرخه ارزیابی کالاهای توقیفی تسریع شود

در چرخه ارزیابی کالاهای توقیفی تسریع شود

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان گفت: فرآیند ارزیابی و کارشناسی کالاهای توقیف شده در انبارهای تملیکی با سرعت بیشتر و هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط همراه باشد.

دکتر محمود ثمینی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز لرستان که امروز هفدهم اردیبهشت‌ماه برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استان مبدأ و مقصد قاچاق کالا نیست اما با توجه به معبر بودن، اقدامات خوب و اساسی توسط دستگاه‌های مختلف در زمینه مبارزه با قاچاق انجام شده است و گزارشات واصله از ظرفیت انبارهای تملیکی حکایت از این موضوع دارد.

وی با اشاره به‌ضرورت تسریع در تعیین تکلیف کالاهای توقیفی تصریح کرد: فرآیند تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای تملیکی نباید طولانی باشد و با هماهنگی بین دستگاهی، موضوع تعیین تکلیف این کالاها سریع‌تر انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط در انجام وظایف سازمانی اهتمام داشته باشند، افزود: هماهنگی بین بخشی بسیار مهم بوده و ارتباطات مدیران نیز بیش از پیش تقویت شود تا با عبور از چرخه بروکراسی اداری، موانع موجود شناسایی و رفع شوند.

ثمینی بر تشکیل جلسات کمیته‌های تخصصی و فرعی شهرستانی تأکید کرد و گفت: در شرایط کرونایی، تهیه و نقل و انتقال اقلام بهداشتی با برنامه‌ریزی همراه باشد تا شاهد احتکار و سوءاستفاده از این کالاها نباشیم.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: انبارهای تملیکی با چابک‌سازی در روند ترخیص و تعیین تکلیف اموال، ضمن شناسایی و رفع موانع مزایده نسبت به تخلیه انبارها اقدام کنند و این کار در بازه زمانی ماهانه انجام پذیرد.

ثمینی پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای با محوریت اداره‌کل تعزیرات استان جهت بررسی پرونده‌های بلاتکلیف را مطرح کرد و افزود: تکمیل، ثبت و صحت سنجی سامانه اموال تملیکی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سال جاری به اتمام برسد و جهاد کشاورزی نیز موضوع تسهیل پلاک گذاری ادوات کشاورزی را انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha