• پنجشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99021813178
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

امام جمعه قوچان اعلام کرد؛

کمک‌رسانی به 50 هزار نیازمند قوچانی

کمک‌رسانی به 50 هزار نیازمند قوچانی

ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه شهرستان قوچان گفت: در این شهرستان از اسفندماه بعد از شیوع ویروس کرونا ستاد کمک‌رسانی به مردم در دفتر امام جمعه تشکیل شد که در این راستا تمامی گروه‌های کمک‌رسان اعم از مساجد، خیریه‌ها، بسیج، گروه‌های جهادی و هیأت‌ها ساماندهی شدند و توانستیم کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی و مواد ضدعفونی کننده رایگان نیز میان نیازمندان توزیع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی دستجردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بعد از رهنمودهای مقام معظم رهبری در نیمه شعبان امسال برای آغاز رزمایش همدلی و کمک مومنانه، جان دوباره‌ای در میان گروه های جهادی، مساجد، بسیج و خیریه‌های شهرستان دمیده شد و برای کمک‌رسانی به مردم فعالیت‌ خود را آغاز کردند.


دستجردی گفت: براساس آخرین گزارش‌ها، تاکنون 10 هزار بسته معیشتی و ارزاق میان نیازمندان توزیع کردیم که براساس شناسایی‌های صورت گرفته 50 هزار نیازمند در قالب 14 هزار خانوار در این شهرستان وجود دارند که هدفگذاری برای ارائه بسته‌های ارزاق به تمامی آن‌ها را داریم.


امام جمعه شهرستان قوچان با اشاره به فعالیت‌های این گروه‌های جهادی با شروع ماه مبارک رمضان تصریح کرد: با شروع ماه رمضان برای خت غذای گرم و توزیع میان نیازمندان برنامه‌ریزی کردیم که در مجموع در طول این ماه حداقل 200هزار غذای گرم طبخ و توزیع خواهد شد.


دستجردی با اشاره به نحوه جمع‌آوری کمک‌های مردمی تصریح کرد: با برخی از افراد و گروه‌ها که توانایی بیشتری داشتند، به صورت حضور صحبت شده است تا در این طرح مشارکت کنند از سوی دیگر شماره کارت و حسابی نیز پیش‌بینی شد و در فضای مجازی اطلاع‌رسانی شد تا مردم و خیرین نیز کمک‌های نقدی خود را از این طریق واریز کنند.


امام جمعه شهرستان قوچان با اشاره به ابتکار صورت گرفته توسط این شهرستان برای کمک‌رسانی به مردم گفت: برای ایجاد هم‌افزایی و مشارکت نهادهای مختلف تصمیم شد تا هر مسجد، گروه‌جهادی، هیأت، بسیج و خیریه در هر منطقه‌ای که قرار دارد به خدمت رسانی بپردازد تا براین اساس بدانیم هر منطقه دارای چه متولیانی است و تداخلی کاری صورت نگیرد.


وی گفت: براین اساس بنا شد هیأت‌امنا و مدیریت هر کدام از نهادها مسئول کمک‌رسانی به منطقه باشد و اگر کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز ورودی در این حوزه داشت، از طرق این نهاد مسئول کمک‌رسانی کند تا تداخل صورت نگیرد. تاکنون هزار رأس گوسفند و 10 گاو در این شهرستان ذبح و میان نیازمندان توزیع شده است که بسیاری از این امور توسط نهادهای مسئولین منطقه‌ای انجام و به ما ارائه گزارش شده است.


امام جمعه قوچان خاطرنشان کرد: ابتکار دیگر این شهرستان، ایجاد سامانه‌ای از اسامی و مشخصات افراد نیازمند شناسایی شده است که هر نهاد کمک‌رسانی که به آن‌ها ارائه خدمت می‌کند تیک مربوطه را در سامانه ثبت می‌کند تا گروه‌های دیگر بدانند این خانواده کمک دریافت کرده است. این سامانه موجب حذف موازی کاری در منطقه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha