• یکشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۰:۱۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99022115354
  • خبرنگار : 50176

معاون استاندار:

۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال روستایی در لرستان جذب شد

۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال روستایی در لرستان جذب شد

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: در سال گذشته ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال روستایی در این استان جذب شد.

دکتر اسد عبدالهی در کارگروه اشتغال با محوریت پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی که امروز بیست و یکم اردیبهشت‌ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: این اعتبار در قالب یک هزار و ۲۲۰ طرح اشتغال روستایی با ظرفیت اشتغال‌زایی ۵۰۰۰ نفر در سال گذشته جذب شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در یک ماه اخیر نیز ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه اشتغال روستایی به استان اختصاص یافته که اجرای طرح‌های مربوطه از طریق دستگاه‌های حمایتی در حال پیگیری است.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در این راستا بخشی از اعتبارات موردنظر تاکنون توزیع و جذب‌شده و بخشی از آن نیز تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف می‌شود که بانک‌های عامل پست‌بانک، بانک کشاورزی و صندوق توسعه کارآفرین و بانک توسعه تعاون روستایی طرح‌ها را نهایی و ۱۰۰ درصد اعتبارات باید جذب شوند.

عبدالهی ادامه داد: همچنین برخی از طرح‌ها نیازمند اعتبار ترمیمی بوده که بانک‌ها در فرصت ۲۰ روزه موظف به پرداخت این تسهیلات هستند.

وی عنوان کرد: مابقی اعتبارات دستگاه‌های حمایتی درصورتی‌که تا پایان هفته جذب نشود در زمینه اشتغال روستایی جذب می‌شوند و تیم نظارتی بر اجرای این طرح نظارت بیشتر خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اضافه کرد: همچنین مجتمع گردشگری در شهرستان الیگودرز اعتباراتی از بانک سینا دریافت کرده و اکنون متقاضی دریافت تسهیلات تکمیلی طرح از پست‌بانک است که پس از بررسی تیم نظارتی در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

عبدالهی تأکید کرد: تسهیلات طرح‌های اشتغال‌زایی باید در اختیار طرح‌های توانمند و افراد متخصص قرار گیرد تا مانع از تعطیلی طرح‌ها و مشکلات اشتغال‌زایی استان شود که در این راستا حضور تیم‌های نظارتی و کنترلی بر اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی ضرورت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha