• دوشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99022216193
  • خبرنگار : 50210

بدهی ۳۱ میلیاردی شهرداری اراک به آبفا/رینگ شمالی آبرسانی از کمال صالح به اراک در مراحل پایانی

بدهی ۳۱ میلیاردی شهرداری اراک به آبفا/رینگ شمالی آبرسانی از کمال صالح به اراک در مراحل پایانی

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان مرکزی گفت: شهرداری اراک ۳۱ میلیارد تومان به آبفا بدهی دارد.

یوسف عرفانی نسب امروز دوشنبه 22 اردیبهشت در صحن رسمی شورای شهر اراک با اشاره به اجرای هزار کیلومتر شبکه فاضلاب در اراک، بیان کرد: رینگ شمالی آبرسانی از سد کمال صالح به اراک در مراحل پایانی است و در واقع هفته آینده وضعیت آب شرب اراک بهبود می یابد و بیش از ۸۰ درصد مردم تحت پوشش قرار می گیرند.

وی افزود: نیمی از لوله های لازم برای اجرای رینگ جنوبی و اتصال کامل شهر به سد کمال صالح خریداری شده است و لازم است برای خرید مابقی لوله ها تامین اعتبار شود، البته تفاوت رینگ شمالی با جنوبی این است که با هر سه تا چهار کیلومتر اجرای پروژه و لوله گذاری امکان بهره برداری وجود خواهد داشت.

عرفانی نسب با اشاره به تعامل مناسب بین این شرکت و شهرداری اراک بیان کرد: شهرداری اراک بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان به شرکت بدهی دارد و اگر این حساب و کتاب انجام نگیرد ادامه کار سخت خواهد شد، شرکت در حالت کلی ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران دارد درحالی که محل درآمد شرکت از فروش آب به مشترکان است که شهرداری یکی از همین مشترکان است و باید بابت بازپرداخت این میزان بدهی تدبیر صورت گیرد.

وی تصریح کرد: سال گذشته برای اجرای شبکه فاضلاب در سنجان و کرهرود چهار مرتبه مناقصه برگزار شد و به سختی پیمانکار پیدا شد چراکه از وضعیت اعتباری شرکت مطلع هستند و منابع دولتی نیز در انتهای سال گذشته تنها ۲۰ درصد در قالب اسناد تخصیص یافت به همین دلیل پروژه ها باید با منابع داخلی پیش برود و لازم است که شهرداری بابت بدهی خود پای میز مذاکره بنشیند تا در نهایت شبکه فاضلاب شهر تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان مرکزی با اشاره به آغاز فاز سوم تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک در سال جاری، گفت: این پروژه امسال توسط شرکت انجام می شود و تمام منابع آن به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از سوی دولت تخصیص می یابد، اما در موضوع توسعه شبکه فاضلاب باید از منابع داخلی استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha