• سه‌شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99022316980
  • خبرنگار : 50024

راه اندازی مراکز مثبت زندگی در البرز

راه اندازی مراکز مثبت زندگی در البرز

ایسنا/البرز مدیرکل بهزیستی البرز گفت: با راه اندازی هر مرکز مثبت زندگی، حداقل پنج فرصت شغلی جدید در جامعه ایجاد می‌شود و جوانان تحصیلکرده در رشته‌های مددکاری اجتماعی و رشته‌های مرتبط درج شده در دستورالعمل که جویای کار هستند می‌توانند از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند.

اسدلله حیدری با اشاره به اهداف راه اندازی مراکز مثبت زندگی در البرز گفت: به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تاسیس مراکز خدمات بهزیستی(مثبت زندگی) در دستور کار بهزیستی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: مراکز مثبت زندگی با هدف تسهیل و تسریع در خدمات بهزیستی و همچنین توزیع کامل و صحیح خدمات سازمان به آحاد جامعه راه اندازی می شود.

وی افزود: این مراکز که بر پایه IT و دولت الکترونیک هستند قرار است ۲۲ خدمت از سطح اولیه خدمات سازمان بهزیستی در حیطه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری را روی بستر الکترونیک در سطح جامعه ارائه کنند.

حیدری با اشاره به جهش اشتغال از طریق راه اندازی این مراکز افزود: با راه اندازی هر مرکز حداقل پنج فرصت شغلی جدید در جامعه ایجاد می‌شود و جوانان تحصیلکرده در رشته‌های مددکاری اجتماعی و رشته‌های مرتبط درج شده در دستورالعمل که جویای کار هستند می‌توانند از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه روز گذشته فراخوان برای ثبت درخواست افراد برای تاسیس این مراکز اعلام شده گفت: متقاضیان حقیقی و حقوقی واجد شرایط می‌توانند از امروز به مدت ۱۵ روز با مراجعه به سامانه صدور مجوز سازمان بهزیستی به آدرسhttp://centers.behzisti.net/register درخواست‌های خود را برای صدور مجوز ثبت نمایند و لازم به ذکر است بابت هر نوع فعالیت و خدمتی که انجام می‌شود یارانه لازم به مراکز پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز درخصوص نحوه فعالیت مراکز مثبت زندگی گفت: محور فعالیت مراکز مثبت زندگی یا مراکز خدمات بهزیستی خانواده‌ها خواهند بود و پرونده‌های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت الکترونیکی برای تمام مددجویان مستمری بگیر اداره کل بهزیستی در این مراکز شکل خواهد گرفت که این امر باعت خواهد شد که مددجویان ما دسترسی سهل‌تر و سریعتری به خدمات داشته باشند و دیگر نیاز نباشد که برای دریافت خدمات به ادارات بهزیستی شهرستان مراجعه نمایند.

وی تصریح کرد : بعد از ثبت در خواست افراد مراحل اداری و بررسی صلاحیت اشخاص توسط مراجع ذی صلاح انجام خواهد شد و چنانچه مطابق قانون شرایط لازم برای افراد احراز شود سایر مراحل اداری صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha