• چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۲:۲۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99022417189
  • منبع : نمایندگی اردبیل

تلاش سه ماهه‌ای که نتیجه داد

کار جهادی در پارک اردبیل

کار جهادی در پارک اردبیل

ایسنا/اردبیل با شیوع کرونا در استان اردبیل پارک علم و فناوری در یک حرکت جهادی اقداماتی ماندگار انجام داده که خروجی آن به نفع توسعه و پیشرفت اردبیل بوده است.

با بالا گرفتن تب شیوع کرونا در سطح ملی و استان اردبیل از اسفندماه سال گذشته پژوهشگران، فناوران و جوانان خلاق و ایده‌پرداز اردبیلی با محوری پارک علم و فناوری و مدیریت توانمند این مجموعه پای کار آمدند تا با نیت کاستن از استرس و التهاب عمومی با فناوری‌های نوین محصولاتی را تولید کنند که در سطح کشور نیز بی‌نظیر بوده است.

تنوع و تکثر این تولیدات و اقدامات پارک علم و فناوری استان اردبیل برای مقابله با ویروس کرونا به حدی سروصدا کرده که فراتر از مرزهای استانی و ملی حتی در سطح جهانی نیز از این محصولات و تولیدات به نیکی یاد شده و نام اردبیل در زمره فناوری‌های جدید در بخش درمان کرونا به ثبت رسیده است.

در این بین طراحی و تولید رباط حکیم که در اسفندماه حتی در سطح جهانی نیز سروصدا کرد، جزو 10 فناوری برتر ایران برای مقابله با ویروس کرونا بود که با تقدیر و تجلیل سازمان بهداشت جهانی روبرو شد.

در کنار تولید رباط حکیم برای کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا تولید انواع ماسک به ویژ N95، طراحی و ساخت دستگاه تولید ماسک جراحی، تولید کابین ضدعفونی کننده و لباس جراحی، راه‌اندازی سامانه اینترنتی غربالگری کرونا، تولید ژل ضدعفونی کننده و ... از جمله آنها بوده است.

به همت هسته فناور پارک علم و فناوری استان اردبیل طراحی و ساخت تونل استریل کننده هوشمند، سیستم بهینه و هوشمند ضدعفونی کننده سطوح وسایل نقلیه، لباس ایزوله مخصوص کادر درمانی، دستگاه ضدعفونی کننده دست و اشیای دستی، تونل ضدعفونی کننده، ساخت دستگاه‌های ضدعفونی کننده برای دستگاه‌های آی‌تی‌ام و همچنین تولید ماسک حرارتی برای افزایش دمای ریه به انجام رسیده و در سال جهش تولید حکایت از توان بالای محققان و پژوهشگران استان اردبیل است.

اما در این بین مدیریت توانمند پارک علم و فناوری استان اردبیل در این سه ماه با تلاشی شبانه‌روزی حتی بدون یک روز تعطیلی با همراهی جوانان پرتلاش در استان سعی کرده‌اند تا کار ماندگاری را از خود به نمایش بگذارند که رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از این اقدامات در حوزه کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا سخن به میان آورد.

پارک علم و فناوری اردبیل بی‌وقفه در خدمت سلامت مردم

حبیب‌ ابراهیم‌پور در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: فناوران ما موفق شدند سامانه تشخیص ویروس کووید 19 را با اشعه ایکس انجام داده و نسبت به طراحی و ساخت دستگاه تولید ماسک جراحی سه لایه اقدام کنند.

وی همراهی پارک علم و فناوری را با شهرداری‌ها برای تولید و عرضه ماشین ضدعفونی کننده تمام اتوماتیک شهری یادآور شد و خاطرنشان کرد: این تجهیزات در اختیار شهرداران استان قرار گرفته تا به صورت مرتب ضدعفونی مناطق آلوده و پرخطر شهری را انجام دهد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از تولید لباس ایزوله مخصوص کادر درمانی خبر داد و بیان کرد: در این زمیننه علاوه بر تامین نیاز بیمارستان‌های استان صادرات این محصولات را به سایر استان‌ها نیز شاهد بودیم.

ابراهیم‌پور گفت: ساخت دستگاه ویدئولاینسکوپ با تلاش شرکت پویش سلامت تصویر انجام شده و در کنار آن ساخت دستگاه ضدعفونی کننده پلاسما ازون را شاهد بودیم.

وی از تولید عینک طبی و شیلد محافظ صورت و همچنین شیلد ایزوله محافظ صورت و ساخت سنسور آسانسور و همچنین ضدعفونی کننده اشیای مبتنی بر لامپ UV به عنوان دستاورد ارزشمند پارک علم و فناوری یاد کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: تلاش و مجاهدت پارک در تولید این محصولات و همچنین راه‌اندازی سامانه خدمات پزشکی آنلاین حکایت از توان بالای پژوهشگرانی است که در پارک سعی می‌کنند در حوزه‌های مختلف توان خود را به نمایش بگذارند.

و این روایت مجاهدتی خاموش اما برنده‌ در عرصه ارتقای سلامت مردم است که پارک علم و فناوری با تکیه بر شاخصه‌های برتر و ممتاز خود به انجام رسانده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha