• چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99022417261
  • خبرنگار : 50182

870 ماموریت "کرونایی" اورژانس کرمانشاه/ افراد "مشکوک" تماس بگیرند

870 ماموریت "کرونایی" اورژانس کرمانشاه/ افراد "مشکوک" تماس بگیرند

ایسنا/کرمانشاه مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان کرمانشاه از انجام 870 ماموریت اورژانس ویژه رسیدگی به بیماران کرونایی در سطح استان خبر داد.

اکبر آزادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شیوع بیماری کرونا از اوایل اسفندماه سال گذشته، گفت: با توجه به انتقال سریع این بیماری، از همان ابتدا آمبولانس های ویژه برای انتقال بیماران مشکوک به کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته شد.

وی افزود: درحال حاضر در هر شهرستان یک دستگاه آمبولانس و در شهرستان کرمانشاه چهار دستگاه آمبولانس مسئول انتقال این بیماران احتمالی و مشکوک به مراکز درمانی هستند.

این مسئول از انجام بیش از 870 ماموریت اورژانس استان در بحث انتقال بیماران احتمالی و مشکوک به کرونا خبر داد و افزود: از این تعداد 375 ماموریت مربوط به انتقال افراد مشکوک به کرونا از منزل یا مکان دیگر به مراکز درمانی بوده است.

وی افزود: همچنین از این تعداد 232 تماس مربوط به انتقال بین بیمارستانی این بیماران بوده، بطور مثال از بیمارستانی تماس گرفته و نیاز بوده بیمار مشکوک به کرونا به بیمارستان گلستان یا فارابی منتقل شود.

آزادی خاطرنشان کرد: همچنین از مجموع تماس گرفته شده طی این مدت، 263 تماس مربوط به افرادی بوده که با رضایت شخصی به مراکز درمانی منتقل نشده اند و نیروهای اورژانس در محل حاضر شده و با بررسی وضعیت بیمار، مشکل خاصی شناسایی نشده و تنها به ارائه مشاوره در محل بسنده شده است.

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی استان کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: تمام افرادی که علائم مشکوک کرونا همچون تنگی نفس، سرفه و تب داشته و بدحال هستند و از طرفی دارای زمینه های احتمالی ابتلا به آن هستند (سابقه مسافرت به شهرهای آلوده، داشتن مهمان از خارج از کشور و ...) می توانند با اورژانس 115 تماس بگیرند.

آزادی افزود: از مردم تقاضا داریم در بحث مشاوره کرونا به هیچ عنوان با اورژانس تماس نگرفته و شماره آن را اشغال نکنند، چرا که افراد دیگری که سلامت آنها در خطر است ممکن است پشت خط بمانند و نتوانند به موقع تماس بگیرند.

این مسئول از مردم خواست جهت دریافت مشاوره در بحث کرونا با شماره هایی از قبیل 4030، 2525،  148 و ... تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha