• چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99022417741

استاندار فارس:

برای بهبود فضای کسب و کار در دوران پساکرونا تلاش می‌کنیم

برای بهبود فضای کسب و کار در دوران پساکرونا تلاش می‌کنیم

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار در تمام حوزه‌ها به ویژه گردشگری از اصلح‌ترین برنامه‌های مدنظر در فارس است، گفت: تمام تلاشمان را در راستای رفع موانع استانی بهبود فضای کسب و کار در دروان پساکرونا بکار خواهیم گرفت.

عنایت‌الله رحیمی چهارشنبه ٢٤ اردیبهشت در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با تاکید بر اینکه تحریک تقاضا منجر به بهبود اقتصاد این استان می‌شود، افزود: بهبود کسب و کار در فارس نیازمند تصمیمات در سه حوزه استانی، ملی و بین‌المللی است با این حال عزم درون استانی بر این است که موانع سد راه توسعه کسب و کار برطرف شود.

او با بیان اینکه ایجاد تقاضای مؤثر نقش قابل توجه‌ای در افزایش سرعت بهبود کسب و کار در استان فارس دارد، افزود: اگر شاهد افزایش تقاضا در تمام شاخص‌های اقتصادی باشیم، می‌توان نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی کشور در آینده خوش بین بود.

استاندار فارس همچنین با اشاره به برنامه‌های حمایتی از واحدهای اقتصادی استان نیز گفت: از جمله حمایت‌هایی که از بخش‌های اقتصادی مختلف در راستای حفظ بنگاه‌های اقتصادی در دوران کرونا داشته‌ایم حمایت‌های بانکی و تخصیص بیمه بیکاری برای کارگران بوده که این اقدامات نیز همسو با مصوبات دولتی است.

به گفته رحیمی، بر اساس برنامه‌ریزیها تا پایان اردیبهشت ماه بیمه بیکاری به متقاضیان و واجدان شرایطی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند پرداخت خواهد شد.

او ادامه داد: با توجه به ارائه تسهیلات کارا، مالکان بنگاه‌های اقتصادی تعیین خواهند کرد که یا تسهیلات به کارگران اعطا شود یا برای حفظ بنگاه‌های اقتصادی این تسهیلات به بنگاه‌های اختصاص یابد.

استاندار فارس همچنین به لزوم ایجاد پلیس گردشگری هم اشاره و اضافه کرد: این استان دارای شرایط ویژه‌ای در حوزه گردشگری‌ست از این رو یکی از خلاهایی که احساس می‌شود، نبود پلیس گردشگری است.

رحیمی خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان نظام وظیفه در راستای بهبود و هدایت گردشگران داخلی و خارجی این مهم در دستور کار قرار گرفته و میراث فرهنگی مکلف است تا زمینه ایجاد این پلیس را در استان فراهم کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha