• پنجشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99022518267
  • منبع : نمایندگی اردبیل

عضو شورای شهر ‌خبر داد

تکمیل پل قدس اردبیل با پیشرفت یک درصد در هفته

تکمیل پل قدس اردبیل با پیشرفت یک درصد در هفته

ایسنا/اردبیل عضو شورای شهر اردبیل گفت: 48 هفته از سال 99 باقی است و شهرداری باید هفته‌ای یک درصد در اجرای پروژه پل قدس پیشرفت حاصل کند تا شاهد تکمیل این مجموعه در پایان سال باشیم.

حسین افسانه 25 اردیبهشت در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: خوشحال هستیم که پل قدس به رغم فرازونشیب‌های مختلف از هفته گذشته دوباره فعال شده ولی روند اجرای آن همچنان سرعت مطلوبی ندارد و باید بیشتر از این در اجرای فازهای مختلف این پروژه قوت و قدرت حاصل آید.

وی خاطرنشان کرد: به صورت تخمینی برای تکمیل پل قدس 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این پروژه هم اکنون بیش از 52 درصد پیشرفت فیزکی دارد و در هفته‌های باقیمانده از سال 99 باید این پروژه تعیین تکلیف شود.

عضو شورای شهر اردبیل افزود: اگر در این 48 هفته، هفته‌ای یک درصد با تامین اعتبار یک میلیارد تومان در همین مدت پل قدس روند تکمیلی پیدا کند در آن صورت ما می‌توانیم امیدوار به راه‌اندازی این پروژه در پایان سال 99 باشیم.

افسانه ادامه داد: در این زمینه انتظار داریم شهردار اردبیل به صورت مرتب گزارش مالی و اجرایی را به شورا ارائه کند تا ایرادات و اشکالات احتمالی با تدبیری مناسب رفع شود.

وی پیشنهاد کرد؛ در اولین فرصت اعضای شورای شهر از این پروژه و روند اجرایی آن بازدید کرده و با تصمیم کمیسیون عمران و فنی شورای شهر بازدیدهای مرتب 15 روزه در دستور کار قرار گیرد.

عضو شورای شهر اردبیل بیان کرد: طولانی شدن زمان اجرای این پروژه آسیبی را به شهرداری خواهد زد و بازپرداخت 35 میلیارد تومان تسهیلات نیز با یک بار مالی مضاعف همراه خواهد بود که امیدواریم با تدبیری مناسب مشکلات و ایرادات در این زمینه رفع شود.

افسانه ادامه داد: برخلاف شهرداری اردبیل که دفتر فنی دارد، در کلانشهر تهران شورای فنی شکل گرفته و مصوباتی متفاوت دارد که نمی‌توان از این مصوبات به عنوان مرجع در اجرای پروژه‌ها و نحوه قراردادها استفاده کرد.

وی گفت: ما نگران آن هستیم که با چنین لوایحی شورای شهر وارد مسایل اجرایی شود در حالی که شرایط تصمیم‌گیری در شهرداری تهران متفاوت از وضعیت شهرداری اردبیل است و ضرورت دارد ما منطبق بر تصمیمات دفتر فنی مسئولیت کارها را برعهده گرفته و عملیاتی کنیم.

عضو شورای شهر اردبیل اظهار کرد: اگر قرار است ما براساس تصمیمات شورای فنی تهران در کمیته استانی عمل کنیم باید شرح وظایف آن نوشته شده و به عنوان یک تشکیلات جدید این امر مورد توجه قرار گیرد.

نامگذاری کوچه سبلان اردبیل به نام قهرمان کشتی جهان

حبیب فتحی نیز در این جلسه اظهار کرد: با هدف تجلیل از مفاخر اردبیل در حوزه‌های مختلف محل تولد علی اشکانی که کوچه سبلان معجز است، به نام این قهرمان ملی و جهانی نامگذاری شد تا همواره در اذهان اردبیلی‌ها یاد و خاطره علی اشکانی زنده بماند.

وی خاطرنشان کرد: کوچه‌های محله رحیم طیار اردبیل نیز که قرار بود به نام فراز نامگذاری شود، مقرر شد به اسم شهدای منطقه مزین شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اردبیل افزود: 13دی ماه به نام روز جهانی مقاومت نامگذاری شده که محله ایران آباد قرار بود به همین نام نامگذاری شود که به دلیل بی‌معنا بودن این عنوان مقرر شد در جلسات بعد روی اسم جدید این محله هم‌اندیشی شده و تصمیم‌گیری شود.

فتحی با بیان اینکه بوستان جلوی بیمارستان امام خمینی اردبیل نیز با نام بوستان فرشتگان سلامت پیشنهاد شده بود، گفت: قرار شد این عنوان نیز به نام مدافعان سلامت تغییر یابد تا در تجلیل و تکریم از تلاشگران عرصه سلامت در این ایام کرونا نامگذاری بوستان جلوی بیمارستان امام به نام مدافعان سلامت انجام شود.

وی بیان کرد: شورا و شهرداری مصمم است تا عمده کوچه‌ها و معابر شهر را به نام مبارک شهدا مزین کند که در این زمینه از شورای نامگذاری خواسه شده تا بنابه پیشنهاد دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نامگذاری‌ها انجام شده و خودمان ادای دینی به ساحت مقدس شهدا و ایثارگران داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اردبیل در ادامه به تصمیم اعضای شورای شهر مبنی بر بخشودگی عوارض کسب و پیشه و برخی حمایت‌ها از صنوف در این ایام سخت کرونا گفت: تمام تلاش ما بر این است تا به نوبه خود حامی و یاریگر اصناف، بازاریان و کسبه منصف اردبیل باشیم تا در این شرایط سخت فعالان این حوزه بیشتر از این دغدغه تامین معاش نداشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha