• جمعه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99022618745
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

در جلسه کارگروه اوقافی شهرداری منطقه ثامن صورت گرفت؛

توافق برای تعیین تکلیف بیش از ١۵٨ رقبه وقفی

توافق برای تعیین تکلیف بیش از ١۵٨ رقبه وقفی

ایسنا/خراسان رضوی در جلسه کارگروه اوقافی شهرداری منطقه ثامن، برای تسریع در تعیین تکلیف بیش از ١۵٨ رقبه وقفی اولویت‌دار در محدوده اجرایی طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی توافق صورت گرفت.

در این جلسه ضمن توافق بین دو مجموعه مقرر شد که در راستای تسهیل و تسریع در امر انتقال اسناد رقبات وقفی موجود در محدوده طرح اجرایی طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، کار انتقال اسناد بیش از ١۵٨ رقبه وقفی دارای اولویت، توسط شهرداری منطقه ثامن صورت پذیرد.

پیش از این رویه انتقال اسناد این موارد به گونه‌ای بود که پس از شناسایی رقبات دارای اولویت توسط نهاد مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و معرفی آن‌ها به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و اخذ موافقات و تفاهم‌های لازم، اوقاف نسبت به انتقال اسناد مالکیت آن‌ها اقدام می‌کرد که با توجه به وجود برخی چرخه‌های اداری گاه خود این رویه موجب کندی اجرای برخی طرح‌ها و پروژه‌های محدوده می‌شد.

بر اساس توافقی که در این جلسه انجام شد، شهرداری منطقه متقبل شد که کار انتقال اسناد مالکیت رقبات اولویت‌دار وقفی واقع در محدوده را که مورد توافق با اوقاف می‌باشد، در اسرع وقت و تحت نظارت آن اداره کل انجام دهد. بدین ترتیب کار انتقال اسناد و نیز تبدیل به احسن رقباتی که باید در طرح حفظ شوند نیز با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

این جلسه با حضور حجت‌الاسلام ذاکری معاونت حقوقی و رضایی معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی، سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن، حجت‌الاسلام صفرپور رئیس ناحیه یک و حجت‌الاسلام مدرسی رئیس ناحیه٣ اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مشهد مقدس و قناویزچی مشاور امور اوقاف و آستان قدس و حجت‌الاسلام عابدینی مشاور فرهنگی شهردار منطقه برگزار گردید.

بررسی وضعیت و تعیین تکلیف رقبات وقفی موجود در محدوده اجرایی طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی، کاهش بروکراسی اداری و ارتقاء هماهنگی فی ما بین از محورهای اصلی این جلسات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha