• یکشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99022819883
  • خبرنگار : 50051

دیدار سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان

دیدار سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان

ایسنا/گلستان سرپرست جهاددانشگاهی استان گلستان با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سیدعزیز موسوی در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های مختلف جهاددانشگاهی، گفت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های آموزش فضای مجازی از همان ابتدای شرایط بحرانی به خاطر شیوع کرونا، کلاس‌های مهارتی و تخصصی به‌صورت آنلاین در سامانه امجد تشکیل شد و این کلاس‌ها همچنان برقرار است. امروز این ظرفیت بزرگ آموزشی می‌تواند در اختیار فرهنگ کار و تولید قرار گیرد.

سرپرست جهاددانشگاهی گلستان در ادامه بیان کرد: از آنجا که شغل غالب مردم منطقه کشاورزی است، زمینه فعالیت پژوهشی جهاددانشگاهی نیز در زمینه گیاهان دارویی تعریف شده و در این سال‌ها اقدامات زیربنایی خیلی خوبی در این بخش صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی گلستان علاوه بر پرداختن به مشاوره در زمینه کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی، به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش در زمینه فراوری گیاهان دارویی، فعالیت‌های مطلوبی انجام داده که اکنون محصولات اسانس، عصاره و دمنوش‌های گیاهی تحت عنوان یک برند تجاری قابل‌عرضه به بازار هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: معتقدیم که نتایج اقدامات و مطالعات پژوهشی اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان باید به مردم منتقل شود تا روند کیفی سازی محصولات زراعی، باغی و دامپروری جهش مضاعف پیدا کند.

سرپرست جهاددانشگاهی گلستان بیان کرد: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد واسطه‌ای با توجه به زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی و ماهیت فرهنگی خود به‌راحتی می‌تواند فرهنگ کار، تولید و کارآفرینی را توسعه دهد.

موسوی بیان کرد: استان گلستان با توجه به ظرفیت‌های تولیدی مختلفی که دارد، می‌تواند در فعالیت فراسرزمینی مشارکت چشمگیری داشته باشد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه استان گلستان نیز در این دیدار با تایید نکات مطروحه، به ظرفیت خبرگزاری ایسنا در ایجاد فرهنگ کار و تلاش اشاره کرد و گفت: امروز یکی از بیماری‌هایی که جامعه ما دچار آن شده، نبود اطلاعات شفاف در جامعه است و این موضوع زمینه ایجاد فساد در جامعه را فراهم می‌کند.

ذوالفقار امیرشاهی خاطرنشان کرد: اگر آمار و اطلاعات شفاف نباشد، هرکسی هر کاری بنا به میل خود انجام می‌دهد که این امر سبب می‌شود اخلاق در یک جامعه فرو بریزد و اعتماد از جامعه رخت بربندد.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی درست می‌تواند بزرگ‌ترین نسخه جامعه باشد اما باید دو نکته را مدنظر قرار دهیم؛ اول اینکه بدیهی است، حقیقت را نباید فدای مصلحت کرد و حقایق را باید شفاف مطرح کرد و مورد دیگری که باید به آن توجه جدی کرد، این است که نباید شفافیت سبب تحمیل هزینه برای نظام و جامعه شود.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه استان گلستان بیان کرد: همان‌طور که اطلاعات پژوهشی دانشگاهیان از طریق آموزش در اختیار مردم و تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، آمار و اطلاعات درست نیز از طریق خبرگزاری‌ها باید به مردم و مسئولین منتقل شود تا شرایط توسعه و شکوفایی به‌درستی شکل گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha