• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99031106233
  • خبرنگار : 50214

مدیر کل ICT استان یزد مطرح کرد:

ایجاد زمینه‌های جهش تولید به واسطه توسعه اقتصاد دیجیتال

ایجاد زمینه‌های جهش تولید به واسطه توسعه اقتصاد دیجیتال

ایسنا/یزد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به مزیت‌های استان در حوزه ICT، ابراز امیدواری کرد که به واسطه توسعه اقتصاد دیجیتال شاهد فراهم شدن زمینه رشد بیشتر استان در این حوزه و جهش تولید در سایر بخش‌های تولیدی و صنعتی باشیم.

«محمدرضا پاکدل» با اشاره به رونمایی از طرح‌های پیشران اقتصاد دیجیتال که در راستای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات با ۲۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار اخیراً در حضور رئیس جمهور رونمایی شد، اظهار کرد: با رونمایی از طرح‌های یاد شده، ضمن کاهش هزینه برای کسب و کارهای دیجیتال و افزایش امنیت به خاطر استفاده از توان داخلی و جلوگیری از خروج اطلاعات از کشور، در استان یزد که به واسطه وجود اکوسیستم مناسب و وضعیت خیلی خوب دسترسی به زیر ساخت‌های ارتباطی در این حوزه دارای مزیت است، زمینه‌ی رشد در حوزه ICT استان و جهش تولید در سایر بخش‌های تولیدی و صنعتی به واسطه توسعه اقتصاد دیجیتال فراهم خواهد شد.

وی در ادامه به گزارش ارائه شده توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص جزییات این طرح‌ها، گفت: با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، حدود ۳۰ برابر رشد را در هسته شبکه ملی اطلاعات تجربه شده و می‌توان اقتصاد دیجیتال را به عنوان بهترین جایگزین برای اقتصاد نفتی و برون رفت از مشکلات فعلی در نظر گرفت.

پاکدل با اشاره به افتتاح مرکز داده اقماری شماره یک شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت ابری شبکه ملی اطلاعات، طرح حمایت از کسب و کارهای دیجیتال آسیب‌دیده از کرونا و طرح انتخاب هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی در این مراسم، خاطرنشان کرد: بنا به اظهارات وزیر در مورد طرح‌های پیشران اقتصاد دیجیتال، در بسته حمایتی از استارت‌آپ‌ها به منظور حمایت از کسب و کارهای فناورانه خرد، با سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد ریالی بخش دولتی و خصوصی، از شرکت‌های مشمول طرح نوآفرین که از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، حمایت می‌شود و از پنج هزار استارت‌آپ تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان حمایت خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این، زیرساخت ابری، امکان خودکفایی در خدمات ابری و افزایش تاب‌آوری تولیدکنندگان محتوای داخلی در برابر تحریم‌های ظالمانه را فراهم می‌کند.

به گفته وی، پوشش دسترسی پرسرعت مشترکین روستایی به شبکه ملی اطلاعات از صفر درصد در سال ۱۳۹۲ به ۸۹ درصد در سال ۱۳۹۸ رسیده است که بستر مناسبی برای دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات فراهم کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، پاکدل در مورد رونمایی از طرح انتخاب هر ایرانی، یک تلویزیون اینترنتی نیز یادآور شد: هدف‌گذاری تعیین‌شده در این طرح، رسیدن به پنج میلیون مشترک فعال تلویزیون اینترنتی تا پایان سال ۹۹ و ارتقای سهم محتوای داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha