• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99031106245
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

منتخب مردم چادگان:

۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نقدی مردم باید وارد چرخه تولید شود

 ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نقدی مردم باید وارد چرخه تولید شود

ایسنا/اصفهان نماینده مردم چادگان، فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نقدی مردم باید به شکلی به گردش در بیاید و وارد چرخه اقتصادی و تولید شود و نقدینگی در خدمت تولید قرار بگیرد.

حسین محمد صالحی دارانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اولویت‌های مجلس یازدهم، اظهار کرد: دو ماه قبل از آغاز مجلس با نمایندگان منتخب استان جلساتی داشتیم و روی اولویت‌های مهمی که باید در مجلس جدید به آن پرداخته شود بحث کردیم که مهم‌ترین این اولویت‌ها، اشتغال جوانان، مسائل معیشتی مردم و مباحث اقتصادی بود.

وی افزود: اولویت اول باید در روند آسان‌سازی سرمایه‌گذاری باشد و بروکراسی‌های اداری کاسته شود. با توجه به اینکه سال جدید با عنوان سال جهش تولید نام‌گذاری شده است باید اولویت اول و دوم مباحث اقتصادی و افزایش تولید باشد. همچنین با توجه به پیام مقام معظم رهبری در افتتاحیه مجلس باید پرداختن به مباحث فرهنگی نیز در اولویت باشد.

نماینده مردم چادگان، فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا در مسائل آموزشی و فرهنگی دچار مشکلات زیادی شدیم و آموزش و پرورش از طریق فضای مجازی کارهایی انجام داد، اما متأسفانه بحث آموزش ۸۰ درصد تعطیل بود. وقتی آموزش در مسائل فرهنگی کشور اثرگذار است باید این خلأ را که ایجاد شده مرتفع کنیم. بسیاری از روستاها از نظر زیرساخت‌های اینترنتی و اتصال تلویزیونی مشکلات زیادی در زمان شیوع ویروس کرونا داشتند و نتوانستند به خوبی از آموزش‌های مجازی بهره ببرند.

محمد صالحی دارانی، تصریح کرد: در خصوص توسعه زیرساخت‌های کشاورزی باید کار جدی شود. وزارت کشاورزی کمک زیادی به کشاورزان نکرده است و باید برای کشاورزان قیمت تضمینی ایجاد و بخش خصوصی را فعال‌تر کند و کشاورزان را در سود فروش محصولاتشان سهیم کند. از طرفی باید زنجیره میان تولید و عرضه کوتاه‌تر و دست واسطه‌ها کوتاه شده تا سود بیشتری نصیب کشاورزان شود.

وی ادامه داد: مجلس باید روی بودجه دولت نظارت جدی‌تری کند تا مشکلات کمتری را در این خصوص شاهد باشیم. از سویی دیگر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نقدی مردم است که باید به شکلی به گردش در بیاید و وارد چرخه اقتصادی و تولید شود و نقدینگی در خدمت تولید قرار بگیرد تا مشکلات اقتصادی تا حد زیادی مرتفع شود.

نماینده مردم چادگان، فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: دپوی بیش از اندازه خودرو سبب نابسامانی بازار خودرو شد و به شکل بی‌رویه تخلفاتی انجام شده که باید از این تخلفات جلوگیری شود تا بازار آشفته خودرو سر و سامان یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha