• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99031106502
  • منبع : نمایندگی قزوین

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی قزوین:

بیش از فرهنگ دینی، نیازمند تربیت دینی هستیم

بیش از فرهنگ دینی، نیازمند تربیت دینی هستیم

ایسنا/قزوین مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ما در حوزه فرهنگی دینی گام برداشتیم، در جامعه مظاهر فرهنگ دینی را داریم اما کف جامعه معضلات زیادی وجود دارد چرا که بین تربیت دینی و فرهنگ دینی خلط ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام‌وامسلمین علی نعمت‌الهی، مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان قزوین در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین که امروز ۱۱ خرداد با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جلالی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: یک دهه توفیق خدمت در این نهاد فرهنگی را داشتم، حضور در استان قزوین با پیشینه تاریخی، مردمی اصیل و متدین و ولایی تجربه‌های خوبی برایم به دست آورد، با مردم قزوین زندگی کردم و به این خوبی‌ها دل بستم.

وی افزود: حوزه فرهنگ حوزه پر مخاطره‌ای است، مقام معظم رهبری نیز فرمودند من در برخی حوزه‌ها دغدغه دارم و در برخی حوزه‌ها نگران هستم اما حوزه فرهنگ تنها حوزه‌ای است که در آن هم نگران هستم و هم دغدغه دارم که این امر نشان از اهمیت فرهنگ دارد.

 مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: شاکله جامعه را سه چیز تشکیل می‌دهد که شامل سیاست، فرهنگ و اقتصاد است، سیاست به معنای روح حاکم بر جامعه است و موتور محرکه هر جامعه‌ای مدیران سیاسی آن جامعه هستند، ما معتقدیم جامعه ما جامعه‌ای است که خدا در آن حکومت می‌کند و حکومت دموکراسی با حاکمیت الهی است.

وی افزود: موضوع فرهنگ متناظر روح، تفکر، تعهد و اندیشه است، جسم جامعه نیز متناظر با اقتصاد است و در نهایت اقتصاد موتور محرکه جامعه است.

نعمت الهی بیان کرد: فرهنگ دارای حساسیت‌های ویژه‌ای است، فرهنگ زایش، پویش و ریزش دارد و خودش را بازسازی می‌کند، نقش دولت‌ها و مدیران فرهنگی در این حوزه بسیار خاص است.

وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه فرهنگی دینی گام برداشتیم، در جامعه مظاهر فرهنگ دینی را داریم اما کف جامعه معضلات زیادی وجود دارد چرا که بین تربیت دینی و فرهنگ دینی خلط ایجاد شده است.

 مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: فرهنگی دینی با تربیت دینی متفاوت است حوزه تربیت بسیار مهم بوده و چالش بشریت در طول تاریخ موضوع تربیت و هدایت ناظر بر تربیت است و پیامبران برای تربیت آمدند.

وی اظهار کرد: وقتی می‌گوییم تبلیغ دینی و اسلامی باید بدانیم دنبال چه هستیم، ما یک وجود دینی، یک وجود مفهومی، یک وجود عملی و یک وجود اسمی از اسلام و یک جامعه اسلامی داریم، همه انبیا در وجود اسمی و مفهومی و عملی و شخصیت‌پردازی تلاش کردند اما آنچه اسلام را منتج به نتیجه نهایی پیامبران کرد ایجاد جامعه اسلامی است.

نعمت الهی خاطرنشان کرد: این همان نکته‌ای است که اگر درست پرداخته نشده و به مفاهیم دینی به‌درستی پرداخته نشود، موجب ایجاد چالش خواهد شد بنابراین رسالت دستگاه‌های فرهنگی و وظیفه روحانیت بسیار سنگین است، در این میان تبلیغات اسلامی نقش بسیار پیچیده‌ای دارد.

وی تأکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی تنها نهاد فرهنگی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری است و دارای ساز و کار است، این سازمان با نقش‌های متفاوت در عرصه‌های مختلف حضور دارد و در یک فرایند ۳۸ ساله توانسته نقش نظارتی و هدایتی و حمایتی را به نقطه مطلوب برساند.

 مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: دستگاه‌های مختلفی موازی کاری می‌کنند اما ما از محیط تعاملی و هم‌افزایی استفاده کردیم و خوشبختانه گام‌های خوبی در این مسیر برداشته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha