• دوشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 99031911536
  • خبرنگار : 71614

کاربرد پهپادها؛ از حریق‌های جنگلی تا جست و جوی اجساد

کاربرد پهپادها؛ از حریق‌های جنگلی تا جست و جوی اجساد

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ضمن اشاره به برخی از کابردهای پهپادها برای عملیات جست و جو، اطفاء و فرماندهی اطفاء حریق گفت: وجود پهپادها برای حریق‌های جنگلی و فضای سبز بسیار مفید است و به اطفا آن سرعت می‌بخشد.

محمود قدیری در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد:‌ یکی از تجهیزاتی که می‌تواند کمک رسان سازمان آتش‌نشانی باشد پهپاد است و به نوعی کاربردی است.

وی ادامه داد:‌ اگر بتوان آن را به مکانیزم‌های دیگر نیز تجزیه کرد کاربرد آن افزایش خواهد یافت.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: یکی از کاربردهای پهپادها در زمینه فرماندهی است. حین وقوع حریق بزرگ اگر بتوان به وسیله پهپاد  حریق را از بالا نگاه کرد، زاویه دید افزایش پیدا می‌کند و فرمانده اطلاعات دقیق تری را برای فرماندهی عملیات به دست می‌آورد. بنابراین مدیریت حریق آسان تر می‌شود.

قدیری اظهار کرد:‌ وجود پهپادها برای حریق‌های جنگلی و فضای سبز بسیار مفید است و به اطفاء آن سرعت می‌بخشد. از طریق آن‌ها می‌توان عملیات را مدیریت کرد و محل استقرار نیروها را در این دسته از حریق‌ها مشخص کرد؛ چرا که مدیریت این آتش‌سوزی‌ها بسیار دشوار است.

قدیری یکی دیگر از کاربردهای پهپاد را در زمینه سرچ (جست و جو)‌ دانست و گفت: یکی دیگر از کاربردهای پهپادها در زمینه انجام جست و جو است. پهپاد در برخی از عملیات‌ها که طی آن جست و جو انجام می‌شود، همانند عملیات یافتن مفقود شدگان در سیلاب‌ها کاربرد بسیاری دارد.

وی افزود: این عملیات‌ها بسیار پیچیده و دشوار است چرا که سیلاب‌ها پیکر افراد غرق شده را با خود می‌برد، به طوری که ممکن است نیروها برای یافتن پیکر فردی که غرق شده ۵۰کیلومتر را طی می‌کنند. این دسته از عملیات‌ها را نیز می‌توان از طریق پهپادها مدیریت کرد.

معاون سازمان پیشگیری سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: در برخی از نقاط دنیا نیز از پهپادها برای اطفاء حریق استفاده می‌کنند. این پهپادها از قدرت بیشتری برخوردارند و با حمل آب، حوادثی مثل حریق نمای ساختمان را اطفاء می‌کنند. این پهپادها به دست نیروهای عملیاتی کنترل می‌شوند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha