• چهارشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99032112955
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون رئیس جمهور:

تکیه بر درآمد نفت ساختار فرهنگی و فکری را نابود کرده است

تکیه بر درآمد نفت ساختار فرهنگی و فکری را نابود کرده است

ایسنا/اردبیل معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بزرگترین خیانت در صنعت نفت از بین بردن ساختار فرهنگی، فکری و تولید ارزش افزوده در جامعه بوده است.

سورنا ستاری 21 خرداد در دیدار با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: در 7 سال گذشته سعی کردیم تا ساختار فکری جامعه را به سمتی سوق دهیم تا خروجی دانشگاه‌های ما پرورش انسان‌های خلاق و مبتکر باشد تا کمتر به پشت میزنشینی فکر کنند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه دانشگاهی و دانشجویی ما باید به فکر تولید ارزش افزوده باشد که این کار با طراحی یک زیست بوم دقیق در حوزه فناورانه و در سایه اعتماد به نفس شرکت‌های دانش بنیان در حال شکل‌گیری است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به شکل‌گیری استارت‌آپ‌های کوچک و بزرگ اشاره کرد و گفت: 5 هزار شرکت دانش بنیان هم اکنون در کشور فعال است که 120 میلیارد تومان فروش محصولات آنها در یک سال گذشته بوده است.

ستاری با اشاره به جذابیت حوزه‌های کاری و همچنین تنوع خدمات شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: ما با پول نفت نمی‌توانیم کشور را نجات دهیم چرا که در طول تاریخ بزرگترین خیانت صنعت نفت از بین بردن ساختارهای فکری، فرهنگی و آگاهی‌بخشی جامعه در رسیدن به یک ارزش افزوده قابل قول بوده است.

وی اشتغال مبتنی بر دانش و فناوری را همراه با پیشرفت و تولید ثروت دانست و گفت: ما در این هفت سال زیست بومی را برای جوانان به شکل فناورانه و با کسب و کار خلاق تدارک دیدیم که نمونه‌های موفق آن را در دو سه ماه اخیر و فناوری حوزه کرونا نظیر تولید ماسک، ضدعفونی کننده‌ها و کیت‌های تشخیص شاهد هستیم که در حقیقت نشان از ابتکار و خلاقیت جوانان ماست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خام فروشی نفت و سایر محصولات را به هر شکل مذموم و یک کار نامناسب توصیف کرد و افزود: همانطوری که حیوانات مواد خام مصرف می‌کنند جامعه نیز اگر بتواند مواد خام خود را از دست بدهد بی شباهت به این مقوله نیست و از همین رو ضروری است تا تولید محصول از مواد خام با ارزش افزوده بالا مورد توجه قرار گیرد.

ستاری جوانان را به تغییر روش زندگی و مهارت در کسب ثروت و تولید کار فراخواند و بیان کرد: جوان امروز در کنار تحصیل به اعتماد به نفس و همچنین دوراندیشی با یک نگاه خلاق و نوآور نیاز دارد که قطعا وظیفه دولت نیز تامین زیرساخت‌ها و تسهیل‌گری در این حوزه است.

وی افزود: ما در همین راستا صندوق پژوهش و نوآوری را در همه استان‌ها راه‌اندازی می‌کنیم تا به تناسب آورده اولیه استان‌ها و مجموعه دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما نیز بخشی از منابع این صندوق را تامین خواهیم کرد تا کارآفرینان از تسهیلات کم بهره آن استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha