• دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99032617005
  • منبع : نمایندگی ایلام

اینجا شهر بازی با جان فرزندان است

اینجا شهر بازی با جان فرزندان است

ایسنا/ایلام مدیرکل استاندارد ایلام گفت: هم اکنون ۲۷۰ وسیله بازی کودکان در شهربازی‌های زیرمجموعه شهرداری‌ها در استان وجود دارد که همه آنها غیراستاندارد هستند.

«مهناز همتی» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: استانداردسازی وسایل بازی شهربازی‌ها همواره یکی از دغدغه‌های اجتماعی بوده که در صورت غفلت خسارت‌ها و آسیب‌های مادی و معنوی زیادی برجا می‌گذارد که پیشگیری از آن نیازمند نظارت مستمر دستگاه‌های ذیربط و متولیان شهربازی‌ها است.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل وسایل تفریحی و بازی در زمینه استاندارد متوجه پارک‌های بازی شهرداری‌های استان است به نوعی که می‌توان گفت همه این وسایل غیراستاندارد هستند، گفت:  هم اکنون ۲۷۰ وسیله بازی کودکان در شهربازی‌های زیرمجموعه شهرداری‌ها در استان وجود دارد که همه آنها غیراستاندارد هستند.

مدیرکل استاندارد ایلام  در خصوص شهربازی‌های مستقر در مهدکودک‌های استان نیز گفت: با بازرسی‌های انجام شده از این مکان‌ها هیچ‌کدام از وسایل بازی مهدکودک‌های استان استاندارد نیستند و تمام مسئولیت حوادث و عواقب حقوقی ناشی از استفاده، راه‌اندازی و بهره‌برداری از تجهیزات فاقد مجوز استاندارد، متوجه بهره‌برداران و متولیان خواهد بود.

همتی با تأکید به اینکه نصب تجهیزات بازی در شهربازی و پارک‌ها منوط به ثبت آن در سامانه نظارت بر وسایل تفریحی است، گفت: و این تجهیزات از سوی شرکت بازرسی که مورد تایید سازمان ملی استاندارد است بررسی و مجوز نصب و بهره‌برداری برای آنها صادر می‌شود و شهرداران مکلف هستند از بهره‌برداری تجهیزاتی که موفق به طی مراحل استانداردسازی و اخذ گواهینامه استاندارد نشده‌اند، ممانعت کنند.

وی گفت: بازرسی‌های دوره‌ای و ادواری از شهربازی‌ها سه ماه یک بار انجام می‌شود و اعتبار مجوز استاندارد نیز  یک سال خواهد بود.

همتی تصریح کرد: با توجه به اجباری بودن استاندارد زمین و تجهیزات بازی واقع در بوستان‌ها، شهربازی‌ها و اماکن تفریحی و مهدکودک‌ها و واگذاری بهره‌برداری از این مراکز و تجهیزات به پیمانکاران بخش خصوصی از طریق ارگان‌های مختلف باید فعالیت آن‌ها منوط به رعایت استانداردها و اخذ تاییدیه‌های لازم از اداره کل استاندارد باشد.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه تامین سلامت کودکان مقدم بر سایر مسائل است و دستگاه‌های متولی مانند شهرداری‌ها با همکاری اداره کل استاندارد ایلام به فکر اقدام لازم برای نظارت بیشتر بر وسایل شهربازی‌های استان باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha