• شنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99033119204
  • خبرنگار : 50165

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد

مردمی‌سازی؛ نقطه عطف تبلیغ اسلام ناب برای همه‌گیری

مردمی‌سازی؛ نقطه عطف تبلیغ اسلام ناب برای همه‌گیری

ایسنا/زنجان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بر لزوم مردمی‌سازی تبلیغ اسلام ناب برای همه‌گیری اسلام در جهان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سعید احمدی صبح امروز (۳۱ خرداد) در نشست خبری ویژه هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، اظهار کرد: اول تیرماه ۱۳۶۰ سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) است و راهبرد اصلی این سازمان در بیانات ایشان، رساندن حقایق اسلام به دنیا و شناساندن آن به مردم و آزادی انسان بر پایه عدالت و آشتی است.

وی هدف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی را تبیلغ اسلام ناب محمدی دانست و گفت: اسلام ناب در مواجهه با دو تفکر از اسلام شکل گرفته که یکی مواجهه آن با اسلام آمریکایی و ترویج ‌شده در غرب و دیگری مواجهه با اسلام متحجر است ولی تبیین و ترویج اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی و اسلام متحجر، وظیفه و رسالت اصلی این سازمان است و اگر اسلام ناب در بین جوانان به خوبی تبلیغ شود، قطعا شاهد پذیرش خواهیم بود.

این مسئول با تاکید بر نیاز تبلیغ دین به تحول، ادامه داد: گام دوم ورود به مرحله جدید از انقلاب است و باید در تبلیغ علاوه بر تحول، ایده‌های خلاقانه را نیز در فضای رسانه داشته باشیم؛ چراکه در حال حاضر جنگ در عرصه رسانه و فضای مجازی است. از طرفی باید در نحوه تبلیغ و ترویج اسلام ناب تغییر ایجاد کنیم؛ چرا که تحول در امر تبلیغ مسئله‌ای است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

احمدی تصریح کرد: تحول نیاز به پشتوانه فکری عظیم دارد که باید در همه لایه‌های سازمان تبلیغات مورد توجه قرار گیرد. همچنین باید در عرضه تفکر متحول ‌شده و شیوه‌های تبلیغ نیز باید متحول شود. فراموش نکنیم منبر هنوز جایگاه خود را دارد ولی در بحث تحول باید توجه ویژه‌ای به رسانه شود. کرونا فتح بابی در امر تبلیغات رسانه‌ای و فضای مجازی بود و می‌توان نمره قابل قبولی را برای این فعالیت‌ها در نظر گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به مردمی‌سازی تبلیغ، یادآور شد: هر جا که مردم در تبلیغ دین، همکاری و ورود جدی داشتند، شاهد موفقیت‌های بزرگی هستیم. پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی در جنگ، گذر از تحریم‌ها و پیشرفت‌های انقلاب، همه و همه با ورود و همکاری مردم اتفاق افتاده و این مهم نشان‌دهنده تاثیر پررنگ مردمی‌سازی تبلیغ اسلام است و سازمان‌هایی که متولی امر تبلیغ هستند باید به این عرصه ورود کنند و صرفا نباید یک روحانی معمم، مبلغ دین باشد، بلکه باید هر فرد با تخصص خود، به عنوان مبلغ دین در جامعه ظاهر شود.

وی عنوان کرد: اگر مردم وارد عرصه تبلیغ شوند، قطعا دین در بسیاری از موارد در جهان ظهور و بروز می‌یابد و لازمه تحقق این مهم، آن است که مردم باید تعقل صحیحی از دین را بیاموزند و خود به عنوان مبلغ فعالیت کنند که این مهم در تفکر مردم‌سالاری دینی امام‌ خمینی (ره) نیز وجود دارد و در کل ماهیت انقلاب اسلامی به مردم گره خورده و سازمان‌هایی همچون تبلیغات اسلامی، بسترساز این حضور است.

این مسئول با اشاره به تعطیلی نماز جماعت در مساجد پس از بیماری کرونا، اظهار کرد: بلوغ خیلی خوبی را در بخش‌هایی مثل مساجد داشتیم و اولین گروهی که به حمایت از جان مردم لبیک گفت، مساجد و هیئات مذهبی بود، شاید در این دوران نماز جماعت تعطیل شد ولی مساجد به پایگاه‌های سلامت تبدیل شد و در امر بازگشایی مساجد تابع ستاد پیشگیری و کنترل کرونا هستیم و در حال حاضر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نماز جماعت برگزار می‌شود و این روند تا تصمیمات آتی ادامه دارد و در همایش مواسات و همدلی نیز شاهد فعالیت چشم‌گیر مساجد و هیئات مذهبی بودیم.

احمدی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال بسترسازی بوده و در حال حاضر برای بازگرداندن جایگاه مسجد، طرح امام ‌محله در حال اجرا است. ۱۶ مسجد به عنوان پایلوت اجرای طرح تحول اجتماعی انتخاب شده است و اگر اجرای طرح در این مساجد به ثبات برسد، این طرح در سایر مساجد نیز اجرا خواهد شد و در بخش‌هایی که آسیب اجتماعی بیشتر وجود دارد، طرح تحول در مساجد آن مناطق مورد تاکید است تا به ‌عنوان کانون مشاوره، فرهنگی، اشتغال و ... فعال شده نقش‌آفرینی کند و همه کارها با محوریت مسجد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح نورالثقلین، گفت: این طرح احیای محافل قرآنی در مساجد، خانه‌ها و حسینیه‌ها است و اگر مردم به صورت خودجوش وارد این عرصه‌ها شوند ترویج بسیار خوبی در عرصه قرآنی به وجود می‌آید و پیش‌بینی ۳۰۰ محفل در استان انجام شده و در ۵۰ روستا روحانی مستقر وجود دارد و این روحانیون روستاهای اطراف را پوشش می‌دهند.

احمدی در ادامه با اشاره به تغسیل اموات درگذسته از کرونا، خاطرنشان کرد: در ابتدای شیوع بیماری به خاطر واهمه‌ای که وجود داشت، تیمم از روی کاور انجام می‌شد که این اتفاق به نوعی بی‌احترامی به امـوات بود که در اقدامی جهادی و زنجان چهارمین استانی بود که تغسیل اموات کرونایی در آن شروع شد و برای شروع کار مقرر شد، اساتید خط شکن شوند و تجهیزاتی نیز تهیه شد و بعد از اینکه واهمه کمتر شد، آرامستان و شهرداری خود کار را قبول کردند و نگرانی‌های مردم نیز کاهش یافت و در حال حاضر میت کرونایی بدون غسل دفن نمی‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha