• شنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99033119651

/در خانه گردشگری کنیم/

ضیافت لاله‌ها در باغ «کوکنهوف» هلند

ضیافت لاله‌ها در باغ «کوکنهوف» هلند

ایسنا/خراسان رضوی نام کشور هلند همواره در ذهن مردم جهان با گل‌های لاله پیوند خورده است. سرزمین «گل‌های لاله» و «لاله‌های نارنجی» از عناوینی است که به هلند به سبب وجود مزارع گل و به ویژه گل لاله و پیشروی آن در پرورش گل‌ها داده شده است.

با این که هلند در زمینه توریسم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، وجود مزارع گسترده برای پرورش گل‌های لاله و جشنواره‌های گل در این کشور، توانسته بخش عظیمی از گردشگران را از سراسر جهان برای تماشای چنین فستیوال‌هایی به هلند آورد. سرزمین لاله‌های نارنجی همچنین در زمینه تولید و صادرات محصولات وابسته به گل در جهان پیشرو بوده و نیز این ظرفیت به عنوان یکی از عناصر مهم در جذب گردشگر برای این کشور به حساب می‌آید.

در «لیسه» شهرکی در نزدیکی آمستردام، پایتخت هلند؛ باغ «کوکنهوف» (Keukenhof) به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری که به واسطه پرورش گل در این کشور به وجود آمده، شناخته شده است. تاریخچه کوکنهوف به قرن پانزدهم میلادی باز می‌گردد. قلعه کوکهنوف در سال 1641 بنا شد که وسعتی بالغ بر 200 هکتار را دارا بود. بعدها گروهی از معماران که «واندل‌ پارک» آمستردام را نیز طراحی کرده بودند، در سال 1857 باغ‌های قلعه را مجددا طراحی کردند. این تغییرات پایه و اساس باغ کوکنهوف امروزی است.

در 1949، گروهی از 20 باغبان و صادرکننده پیاز گل با استفاده از این املاک برای به نمایش گذاشتن گل بهاری، برنامه‌ریزی کردند و این رخداد، نشانگر تولد کوکنهوف به عنوان یک پارک بهاری بود. این پارک در سال 1950 دروازه‌های خود را به روی عموم مردم گشود و می‌توان گفت این اتفاق یک موفقیت فوری در زمینه جذب گردشگر بود. «کوکنهوف» تنها در سال اول گشایش خود، جمعیتی حدود 236 هزار نفر بازدیدکننده داشت. بنابراین در طی 70 سال گذشته، کوکنهوف به یک جاذبه مشهور در جهان تبدیل شده است.

پارک کوکنهوف هلند دارای بیش از 30 هکتار از گل‌های بهاری است. مناظر زیبایی که به واسطه گل‌های لاله و دیگر گل‌های بهاری در این پارک به وجود آمده، به همراه دیگر جاذبه‌های آن همچون وجود آثار هنری، رستوران‌ها و گردش با قایق تجربه‌ای شگفت‌انگیز را برای گردشگران رقم می‌زند.

گفته شده در کوکنهوف سالانه بیش از 7 میلیون پیاز گل کاشته می‌شود. باغ‌ها و چهار غرفه شامل مجموعه‌ای خارق‌العاده از لاله‌ها، سنبل‌ها، گل‌ها و گیاهان دارویی، ارکیده‌ها، گل سرخ‌ها، میخک‌ها، عنبیه، گل‌های نیلوفر و بسیاری گل‌های دیگر را نشان می‌دهد و شما را مجذوب طیفی از رنگ‌ها و عطرها می‌کند.

همه‌ساله پارک گل «کوکنهوف» به یک موضوع خاص اختصاص می‌یابد و باغ‌های الهام‌بخش آن، آثار هنری و رویدادهای پارک بر این اساس تنظیم می‌شوند. به طور مثال «دنیای رنگ‌ها» موضوع سال 2020 در پارک کوکنهوف بود و به همین ترتیب در هر سال موضوعی خاص در نظر گرفته می‌شود.

در طول پیاده‌روی در باغ کوکنهوف شما می‌توانید نمایش منحصربه‌فردی از گل‌ها، استخرهای زیبا، غرفه‌های مختلف از رستوران‌ها و تراس‌ها را مشاهده کنید و مجموعه هیجان‌انگیزی از سلفی‌های زیبا با گل‌های بهاری را از سفر خود به ارمغان آورید. بازدید از پارک گل کوکنهوف همچنین یک تجربه عالی برای تمام اعضاء خانواده فراهم می‌آورد. به طوری که می‌توان گفت یک ضیافت شگفت‌انگیز برای کودکان را با ایجاد زمین‌ها و امکانات بازی برای آنان رقم خواهد زد.

منابع:

tulipfestivalamsterdam.com

keukenhof.nl

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha