• شنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99033119710
  • منبع : نمایندگی ایلام

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی:

برای رفع فقر در جامعه نیازمند ایجاد پروتکل‌های جدید هستیم

برای رفع فقر در جامعه نیازمند ایجاد پروتکل‌های جدید هستیم

ایسنا/ایلام نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه رفع فقر از استان ایلام نباید صرفاً نگاه‌ها به سمت دولت باشد بلکه در این زمینه باید پروتکل های جدید ایجاد کنیم و مردم را در کاستن از میزان فقر وارد عرصه کنیم.

دکتر «سارا فلاحی» در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام ، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از فقر و محرومیت کشور متأثر از ساختار غلط و بیمار اقتصاد کشورمان است که باعث شده فرهنگ کار و تلاش در کشور تضعیف شود.

وی با بیان اینکه مشکلات فقر مربوط به یک دوره زمانی خاص نیست و دستگاههای خاصی را هم نمی توان عامل آن دانست، گفت:  امیدواریم وضعیت اقتصادی کشورمان به سمتی برود که شاهد کاستن از جمعیت نیازمندان و مددجویان کمیته امداد باشیم.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجا که مشکل عمده مسکن نیازمندان این استان مربوط به زمین است امیدواریم برای رفع این مهم با کمک دستگاههای مختلف چاره اندیشی شود.

فلاحی با بیان اینکه عدم توجه کافی به استان ایلام در سال‌های گذشته و همچنین ضعف مطالبه گری باعث شده که استان ایلام همچنان در محرومیت نگاه داشته شود، ادامه داد: چون بخش زیادی از ذخایر نفت و گاز کشور در استان ایلام وجود دارد از لحاظ  قانونی باید سهم مشخصی از درآمدهای نفت و گاز صرف  توسعه استان و کمک به فقرا و نیازمندان استان شود .

وی تاکید کرد: در زمینه رفع فقر از استان ایلام نباید صرفاً نگاهها به سمت دولت باشد بلکه در این زمینه باید پروتکل های جدید ایجاد کنیم  و مردم را در  کاستن از میزان فقر وارد عرصه کنیم.

« قنبر موسی‌نژاد» مدیرکل کمیته امداد استان ایلام ، نیز در این دیدار اظهار کرد: در زمینه خدمت‌رسانی به محرومان و مددجویان نیازمند این هستیم که برخی قوانین و موانع دست و پاگیر فرا رو ،  از  میان برداشته شوند و برخی قوانین جدید نیز در  راستای گره گشایی از  مشکلات محرومان وضع شود و ما از نمایندگان استان  در این زمینه انتظار کمک داریم.

وی تصریح کرد: بیش از 1000 خانواده از جمعیت معاودین در استان ایلام نیازمند حمایت و کمک هستند که به دلیل وجود موانع قانونی و نبود سازو کارهای مشخص، کمیته امداد نمی تواند به صورت قانونی به این خانواده ها کمک کند که در این زمینه درخواست داریم نمایندگان استان در مجلس این مهم را پیگیری کنند.

وی گفت: دستور العمل‌های سخت و دست و پاگیر مربوط به ضمانت بانکی یکی از مشکلات و موانع مربوط به ایجاد اشتغال برای مددجویان و نیازمندان است که در این زمینه هم انتظار داریم راهکارهای مناسبی در نظر گرفته شده و ابلاغ شود. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: انتظار داریم بخشی از درآمد نفت و گاز مربوط به ذخایر این استان برای کمک به نیازمندان و مددجویان اختصاص داده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha