• یکشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99040100228
  • منبع : نمایندگی ایلام

کل طلایی که طلافروشان ایلام در دست دارند

کل طلایی که طلافروشان ایلام در دست دارند

ایسنا/ایلام رئیس سابق اتحادیه طلافروشان استان ایلام بازار طلا در ایلام را کم‌رونق توصیف کرد و گفت: هزینه بیمه آنقدر گران است که طلافروشان استان رغبتی به بیمه کردن طلافروشی خود ندارند.

«مسعود احمدیان»  در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مردم استان ایلام نسبت برخی نقاط دیگر کشور، توان مالی کمتری در خرید طلا و جواهر دارند و سعی می‌کنند طلا را به عنوان سرمایه و پس‌انداز، خریداری و نگه‌داری کنند.

وی خاطرنشان کرد: به همین علت طلا با وزن بیشتر مورد توجه آن‌هاست در شهرهای بزرگ ایران، این در حالی است که بخشی از مردم که توان مالی بیشتری دارند از جواهر بیشتر استفاده می‌کنند و در ایلام در اغلب موارد، برای خرید جواهر رغبت نشان نمی‌دهند.

رئیس سابق اتحادیه طلافروشان استان ایلام ادامه داد: مردم در ایلام بیشتر از طلای بدون نگین و فاقد سنگ‌های قیمتی استقبال می‌کنند.

احمدیان با بیان اینکه هم اکنون 80 طلافروشی در شهر ایلام فعال هستند، افزود: این تعداد طلافروشی با توجه به جمعیت، زیاد نیست و همین تعداد کم نیز توان مالی بالایی ندارند و بیشتر آنها دارایی طلایشان در حد سه و یا چهار کیلوگرم است.

وی اضافه کرد: در استان ایلام چند نفر هستند که بصورت محدود و خیلی کم و تک ساخت، طلا درست می‌کنند و ما هیچ کارخانه‌ای ساخت طلایی در استان نداریم و حدود 80 درصد طلای طلافروشی‌های استان از تهران و اصفهان تأمین می‌شود.

این فعال صنف طلا و جواهر استان گفت: طلافروشی از سال 1340 در استان ایلام شروع شده است و نخستین سال تشکیل اتحادیه طلافروشان استان در بحبوحه جنگ تحمیلی و در سال 1363 بوده است.

احمدیان با گلایه از هزینه‌های سنگین بیمه‌ای برای طلافروشان، گفت: بیمه آنقدر برای ما گران است که طلافروشان استان رغبتی به بیمه کردن طلافروشی خود ندارند و تمام قوانین بیمه‌ای به نفع بیمه شرکت‌های بیمه و بیمه گران است، از طرفی همه قوانین مالیاتی هم به نفع دولت است و اداره مالیات به مدت زمان تعطیلی مغازه طلافروشان در طول سال هیچ توجهی نمی‌کند.

رئیس سابق اتحادیه طلافروشان استان ایلام وضعیت داد و ستد در بازار طلای استان را کم رمق توصیف کرد و گفت: در حال حاضر رغبت مردم برای خرید طلا در استان کم است و فروش طلا بیش از خرید، برای مردم اهمیت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha