• یکشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99040100752
  • خبرنگار : 50199

نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

تولید محتوا؛ مهم‌ترین رسالت سازمان تبلیغات باشد

تولید محتوا؛ مهم‌ترین رسالت سازمان تبلیغات باشد

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار تولید محتوا به عنوان مهم‌ترین رسالت سازمان تبلیغات در مازندران شد.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی امروز در همایش تجلیل از پیشکسوتان سازمان تبلیغات اسلامی مازندران که در مصلی ساری برگزار شد، با اشاره به اینکه در سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، تبلیغ، اطلاع‌رسانی دینی، هفته قوه قضائیه، سالگرد شهید بهشتی و در دهه کرامت قرار داریم، اظهار کرد: سازمان تبلیغات به دو بخش رسالت و تبلیغات تقسیم می‌شود و در آخر هر سال باید دید چه اقداماتی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه رسالت یعنی ایجاد محتوا و تبلیغات و پخش آن‌ در جهان اسلام، تصریح کرد: امروز باید در تولید محتوا و رسالات فصاحت و بلاغت رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه علامه حسن زاده و جوادی آملی دو افتخار بزرگ حوزه‌های علمیه مازندران هستند، ادامه داد:  باید بدانیم که پیام خدا در این زمان چیست، پیام امروز با ۲۰۰ سال قبل فرق می‌کند، باید بدانیم نیازها چیست و در رفع آن تلاش کنیم، باید در این بحث کارشناسانی از حوزه و و دانشگاه داشته باشیم که از آنها استفاده کرد.

محمدی لائینی افزود: امروز در حوزه رسانه باید کار شده تا طبق ذائقه جامعه البته به صورت درست اثرگذار باشیم و همه این موارد تحت اسلام ناب محمدی و ترویج خلقیات اهل بیت با رعایت زمان‌شناسی صورت گرفته و در این راستا باید قرائت صحیح از انقلاب را طبق گفتمان امام و رهبری بشناسیم.

وی ادامه داد: باید اسلام را دین پابرهنگان و مستضعفان بدانیم نه اسلام‌ کاخ نشینان و ثروتمندان! ما در قضیه معیشت واقعا دچار مشکل هستیم، البته افراد پاک‌دست زیادی وجود دارند.

 نماینده ولی فقیه در مازندران بر تاکید بر اینکه باید در چله دوم و گام دوم انقلاب مشکلات و تقصیرهای خودمان را مشخص کنیم، خاطرنشان کرد: در سازمان تبلیغات باید ارزش‌ها موج بزند، درد اول باید درد دین و درد مردم باشد و انتظار داریم که سازمان تبلیغات مدیریتش در شهرستان‌ها با همه دستگاه‌ها متفاوت باشد.

محمدی لائینی تصریح کرد: در سازمان تبلیغات اسلامی، باید ارزش‌ها موج بزند و بی‌توجهی به پول و مادیات جاری باشد، کارآمدی آن از همه دستگاه‌ها بیشتر و فساد صفر باشد.

فعالیت 180 روحانی مازندرانی در مدیریت کرونا

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام ناصر شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: امروز از 10 نفر از پیشکسوتانی که حدود نیم قرن را صرف تبلیغ آیات و روایات کردند تجلیل به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه علما در طول تاریخ اثبات کردند در هر شرایطی در خدمت مردم هستند، افزود: در بحران سیل در سال‌های اخیر در اقصا نقاط استان و کشور، پیشگیری از شیوع کرونا با سم پاشی و تهیه و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی در تقویت روحیه جهادگران سلامت، جمع آوری کمک‌های مردمی و دفن اسلامی متوفیان کرونا از جمله اقدامات روحانیون مازندران در استان بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران، تصریح کرد: بیش از 180 نفر از روحانیون فعال در موضوع کرونا در امر تدفین متوفیان کرونا حضور داشتند، 260 هیئت و کانون های فرهنگی فعال، 120 مسجد و 180 مرکز قرآنی در دوره شیوع کرونا خدمات ارزنده ای به مردم داشتند.

شکریان گفت: کانون‌های هیئت مذهبی مراکز قرآنی، 10 هزار کادر تخصصی در 26 رشته تخصصی داشته که 4 هزار نفر از این مربیان در مراکز قرانی 15 سال متوالی استان مازندران رتبه اول را دارد اشتغال دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات، پنج دبیرستان معارف دارد؛ گفت: 6 سال طرح ابتکاری نورالهدی و مصباح الهدی را در حال انجام هستیم که هر سال جشنواره پایانی آن با رویکرد تربیتی در مشهد برگزار می شود.

شکریان افزود: سازمان تبلیغات اسلامی همچنین دارای 23 کانون مداحان اتحادیه قرانی، جمعیت بانوان فرهیخته، 200 روحانی مستقر در روستا، مجمع خیرین قرآنی است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha