• دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99040201205

معاون وزیر بهداشت: مهمترین نیاز بیماران تنفسی دستگاههای کمک‌تنفسی است

معاون وزیر بهداشت: مهمترین نیاز بیماران تنفسی دستگاههای کمک‌تنفسی است

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون درمان وزیر بهداشت گفت: مهمترین نیاز تجهیزاتی بیماران تنفسی دستگاه های کمک‌تنفسی است که خوشبختانه هم در استان سیستان و بلوچستان به میزان کافی وجود دارد و هم در سطح کشور امکان ساخت و تهیه آن فراهم شده است.

دکتر قاسم جان بابایی در سفر به زاهدان و در بازدید از بخش های بستری بیماران حاد تنفسی و بیماران کرونا مثبت در بیمارستان بوعلی زاهدان افزود: حجم خدمات ارائه شده به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های زاهدان فوق العاده است.

وی ادامه داد: بیش از ۴ ماه مداوم است که کادر درمان دانشگاه های علوم پزشکی و از جمله همکارانمان در زاهدان در حال ارائه خدمات به بیماران تنفسی و کرونا مثبت هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از بیماران بستری در سیستان و بلوچستان را افراد جوان و میانسال تشکیل می دهند افزود: این واقعیت نشان دهنده چرخش ویروس در جامعه است و ضرورت توجه بیشتر به رعایت فاصله گذاری فیزیکی را نشان می دهد.

وی گفت: در چند سال اخیر تخت های بستری در استان سیستان و بلوچستان توسعه قابل قبولی داشته است و با تکمیل تخت های بستری اختصاصی کرونا از ظرفیت دیگر بخش ها برای ارائه خدمات به بیماران استفاده خواهد شد.

دکتر جان بابایی بیان داشت: مهمترین نیاز تجهیزاتی بیماران تنفسی دستگاه های کمک‌تنفسی است که خوشبختانه هم در استان سیستان و بلوچستان به میزان کافی وجود دارد و هم در سطح کشور امکان ساخت و تهیه آن فراهم شده است.

وی افزود: با تمام این تمهیدات و پیش بینی ها، پیشگیری از بروز موارد جدید با رعایت بهداشت فردی، فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و استفاده از ماسک مهمترین اولویت ماست چون به هرحال درصدی از مبتلایان با وجود دریافت کاملترین و بهترین خدمات درمانی هم‌ ممکن است جان خود را از دست بدهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha