• دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99040201386
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

یک مسئول خبر داد:

بازگشایی کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

بازگشایی کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا از بازگشایی کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مطابق با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

ناصر نبی زاده، امروز دوشنبه 2 تیر به رسانه‌های گروهی اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی سراسر استان از ابتدای تیرماه با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین تحت شرایط جدید حضور و استفاده مراجعان، میزبان اعضا و کاربران هستند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پس از موافقت ستاد ملی کرونا، در سومین مرحله از بازگشایی کتابخانه‌ها، اعضاء و مراجعان‌ می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.
مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: بر این اساس و با تأکید بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، فضاها و بخش‌های مختلف کتابخانه تغییر خواهد یافت، بخش مخزن کتابخانه به صورت بسته اداره خواهد شد و سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های عمومی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌های مطالعه فعال خواهند بود.
 

نبی زاده ادامه داد: همچنین استفاده اعضا از سالن‌های مطالعه با رعایت نوبت امکان‌پذیر است و اجرای برنامه‌های فرهنگی به شکل حضوری(جمع خوانی، نقد کتاب، کتاب‌خوان و ...) تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود و بر این اساس کتابخانه‌های عمومی این نوع برنامه‌های ترویجی و فرهنگی را در فضای مجازی اجرا خواهند کرد.
 

وی بیان کرد: افزایش خودکار زمان عضویت اعضا، به مدت چهار ماه انجام شده است و بازه زمانی امانت منابع به یک ماه افزایش می‌یابد و بابت دیرکرد منابع به امانت رفته نیز جریمه‌ای دریافت نخواهد شد.
 

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: همچنین حضور اعضای کودک در این مرحله امکان‌پذیر نیست، اما والدین می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز فرزندان خود را امانت بگیرند و بخش نابینایان و ناشنوایان نیز کماکان تعطیل خواهد بود.
 

نبی زاده یادآور شد: تا پیش از این کتابخانه‌های عمومی کشور طی دو مرحله بدون حضور اعضاء بازگشایی شد؛ در مرحله اول بازگشایی و بر اساس بخشنامه‌ای کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور بعد از حدود ۳ ماه تعطیلی اضطراری با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی، از ۲۹ اردیبهشت‌ماه آغاز به کار کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم نیز کتابداران طی بخشنامه دیگری به آماده‌سازی بخش‌های مختلف و ایجاد تغییرات مورد نظر برای بازگشایی برای حضور اعضاء پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha