• دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99040201591
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در اصفهان محقق شد؛

ساخت دستگاه تولید «مِلت بلون» برای نخستین‌بار در کشور

ساخت دستگاه تولید «مِلت بلون» برای نخستین‌بار در کشور

ایسنا/اصفهان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از موفقیت یکی از شرکت های دانش بنیان در اصفهان، در طراحی و ساخت دستگاه تولید «مِلت بلون» (Melt blown) خبر داد که برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

شقایق حق جوی جوانمرد امروز (دوشنبه- دوم تیرماه) در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این دستگاه تولید ملت بلون است که به عنوان لایه اصلی فیلتر ماسک‌های پزشکی استفاده می‌شود.

 وی ساخت این دستگاه برای اولین بار در کشور را یک دستاورد مهم در راستای خودکفایی در تولید ماسک دانست و گفت: لایه ملت بلون یکی از قسمت‌های مهم در ماسک‌های پزشکی ماسک‌های N۹۵ و N۹۹ است که نفوذناپذیری بالایی در برابر میکروب‌ها و ذرات نانومتری و ریز در هوا و در صنعت فیلتراسیون و تولید ماسک‌های تنفسی و فیلترهای صنعتی دارد.

حق جوی جوانمرد با تاکید بر اینکه اصفهان به عنوان یک استان با سابقه صنعتی درخشان همواره حرف هایی برای گفتن دارد، تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان اصفهانی در حوزه سلامت ورود کرده و حرف هایی دارند. امیدوارم بتوانیم این فرصت را داشته باشیم که اخذ بعضی از مجوزها به اصفهان واگذار شود و بسیاری از چالش های پیش روی شرکت ها برداشته شود.

به گزارش ایسنا، انوشه زرگر- مدیر توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این رابطه اظهار کرد: حدود ۴۰ شرکت فناور در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مستقر هستند که در حوزه تجهیزات پزشکی، آرایشی بهداشتی و دارو فعالیت دارند.

وی افزود: در حوزه کرونا ۱۲ محصول به تفکیک با تولید بالا که فراتر از استان است، تولید می شود که این محصولات شامل محلول‌های ضدعفونی کننده برای دست و سطوح، تجهیزات پزشکی، ماسک، گان (لباس پزشکی)، تجهیزات استریل، دستگاه درمان زخم، سامانه‌های مدیریت یکپارچه مراکز درمانی، تجهیزات ضدعفونی کننده با اشعه فرابنفش، دستگاه‌های ضدعفونی کننده کلینیک‌ها و دستگاه‌های کمک تنفسی هستند.

عضو هیئت علمی دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: تولیدات در زمینه ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان پوششی دهی بالایی داشته و فراتر از استان نیز صادر شده است.

به گفته زرگر حمایت مادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تامین محل فیزیکی و اعطای تسهیلات برای این شرکت ها بوده و در حوزه حمایت معنوی نیز در پی تسهیل فرایند اخذ مجوزها است.

وی با بیان اینکه بازدید امروز موجب آشنایی محصولات از نزدیک و معرفی چالش های این شرکت ها می شود، تصریح کرد: در دوران کرونا برای تسهیل روند شرکت ها، در مرحله اول مجوزها داده شد که ورود کرده و محصولات خود را تولید کنند و این واحدهای فناور در یک بازه زمانی فرصت داشتند مجوز دائم بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha