• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99040301931

استاندار یزد تاکید کرد:

لزوم تشدید نظارت‌ بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا

 لزوم تشدید نظارت‌ بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا

ایسنا/یزد استاندار یزد با بیان این‌ که زمان اتمام کرونا مشخص نیست، گفت: تدوین ساز و کار جدید برای تشدید نظارت‌ها بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در استان ضروری است.

«محمدعلی طالبی» در نشست ویدئو کنفرانسی ستاد استانی پیشگیری‌ و مقابله با کرونا، در خصوص درخواست‌هایی که از سوی استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای افزایش اختیارات استان‌ها مطرح شده است، اظهار کرد: مقرر شد هر استانی که وضعیت شهرستان هایش قرمز می شود، ستاد استانی پیش‌بینی‌ها و محدودیت‌های لازم را تدوین و به وزارت کشور و وزارت بهداشت ارسال کند تا محدودیت‌های لازم پس از تأیید رئیس جمهور در مناطق مورد نظر اجرایی شود.

وی با بیان این‌ که از این پس مبنای اعلام وضعیت قرمز یک استان نیست، بلکه براساس شرایط، شهرستان‌ها به عنوان منطقه قرمز اعلام می‌شوند، ‌افزود: با توجه به این‌که در استان یزد منطقه قرمز نداریم، اعمال محدودیت‌ها منتفی بوده و به همین دلیل تمرکز بر روی تشدید نظارت ها به منظور اجرای پروتکل‌های بهداشتی گذاشته می‌شود.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به ضرورت تدوین ساز و کار جدید برای نظارت قوی‌تر بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی، گفت: آغاز اجرای این ساز و کارها از ادارات و دستگاه های دولتی خواهد بود چرا که عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ادارات و دستگاه های خدمت رسان، حس عادی بودن شرایط را به مردم القا کرده و موجب عادی انگاری شرایط از سوی شهروندان می‌شود.

طالبی با بیان این‌که تیم‌های بازرسی مکان‌های پر ازدحام و تجمعی همچون پاساژها، تالارها، بانک‌ها، ادارات و مساجد را به صورت مستمر مورد بازدید و بررسی  قرار می‌دهند، تصریح کرد: زمان اتمام کرونا مشخص نیست و ما باید  برنامه‌ای برای سازگاری با این بیماری در استان تدوین کنیم  و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی نیز باید ظرف مدت ۲۰ روز برنامه خود را در این خصوص ارائه کنند.

این مسئول گفت: با توجه به عادی پنداری شرایط از سوی مردم، لازم است فعالیت مجدد و ادبیات جدیدی در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی سامان داده شود، تا شاهد اثرگذاری این تبلیغات و اطلاع رسانی‌ها بر رفتار شهروندان باشیم.

وی با بیان این‌که یکی از بزرگترین نگرانی‌های در بحث مقابله با شیوع کرونا افزایش سفرها به دلیل ورود به فصل تابستان است،‌ افزود: افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان و کشور طی روزهای اخیر نتیجه سفرهایی است که در نیمه اول خرداد ماه انجام شد و اگر جریان سفر هم استانی ها به نقاط قرمز کشور عادی و مستمر شود، در طول تابستان، یزد گرفتار این بیماری و تبعات آن خواهد بود.

استاندار یزد درادامه با اشاره به وجود نگرانی هایی در خصوص حضور بیماران مناطق قرمز کشور در این استان را از دیگر مسائل حائز اهمیت درمدیریت شیوع کرونا دانست و بیان کرد: به همین منظور باید دانشگاه علوم پزشکی با همکاری نظام پزشکی، تدابیر لازم برای اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز درمانی و مطب‌ها را اتخاذ کنند تا بخشی از نگرانی‌های جامعه مرتفع شود.

وی برخورد شدید با مراکز اقامتی غیرمجاز در استان، تامین ماسک ارزان در سراسر کشور و لزوم استفاده آن در اماکن سرپوشیده را از جمله راهکارهای مدیریت چرخه شیوع عنوان کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده فعالیت دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور آغاز و امکان مهمان شدن دانشجوها در دانشگاه‌های نزدیک محل سکونتشان، تسهیل می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، طالبی در پایان با بیان این‌که سال تحصیلی جدید مدارس از ۱۵ شهریور آغاز می شود، تأکید کرد: طرح حذف تعطیلی پنج شنبه ها، متناسب با شرایط استان‌ها اجرا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha