• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99040302415
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر:

۵۰ درصد بیماران بستری کرونا در کاشمر از شهرهای مجاور هستند

 ۵۰ درصد بیماران بستری کرونا در کاشمر از شهرهای مجاور هستند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: با توجه به اینکه اکنون ۵۰ درصد بیمارانی که در کاشمر بستری شدند از شهرهای مجاور هستند، اگر وارد شرایط بحران شویم و تعداد بیماران از تعداد تخت‌ها بیشتر شود، کنترل وضعیت بسیار سخت خواهد شد.

محمدجواد یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: برابر بررسی‌های به عمل آمده این ویروس همچنان با ما زندگی خواهد کرد و طی یک یا دو سال آینده نیز با آن مواجه خواهیم بود، به همین دلیل انتظار می‌رود در شرایطی که بیماری رشد مجدد را طی روزهای گذشته داشته، سازمان‌ها و ادارات مراقبت بیشتری از کنترل این بیماری در حوزه‌هایی که می‌تواند تاثیر بگذارند، داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر چه سیر بیماری در اسفند ماه و فروردین ماه شدت فزاینده‌ای داشت به ‌طوری که در اردیبهشت‌ ماه بیش از ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی کاشمر اشغال بود، اما بعد از رعایت یک سری اصول بهداشتی با افت و نزول آمار بستری و سرپایی این بیماری در سطح شهرستان مواجه شدیم به گونه‌ای که در برخی روزها یک یا دو بیمار را بیشتر نداشتیم.

یزدانی اظهار کرد: بعد از ماه مبارک رمضان و با تعطیلاتی که مواجه شدیم و افزایش مسافرت‌ها با رشد مجدد شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان مواجه هستیم، متأسفانه بیماری که وارد ای.سی.یو می‌شود، در ناحیه ریه، گوارش و سیستم مجاری ادرار و... وضعیت بسیار ناگواری پیدا می‌کند، ۵۰ درصد کسانی که وارد مراقبت ویژه می‌شوند، جان خود را از دست می‌دهند و ۵۰ درصدی که می‌مانند سلامت قابل قبولی را پیدا نمی‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کاشمر افزود: متأسفانه با وجود هشدارهایی که داده می‌شود هنوز برخی ادارات و سازمان‌ها در کاشمر پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند و رعایت نمی‌کنند، برخی ادارات به‌ منظور تجلیل عده‌ای از همکاران و بدون ماسک همایش برگزار می‌کنند.

وی مدعی شد: برخی بانک‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه، کارگزاری‌ها، مراکز پلیس ۱۱۰ هنوز اصول اولیه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و این جای نگرانی دارد، با وجود اینکه از ۵ ماه گذشته پرسنل درمان رنج کشیدند و در کنار بیماران زندگی کردند و حتی در خانواده‌ها تحت‌فشار هستند ولی از سویی ادارات دولتی رعایت نمی‌کنند.

یزدانی افزود: همچنین در پمپ‌بنزین‌ها دغدغه داریم، در امامزادگان و زیارتگاه نیز نباید اجازه داد مردم تجمع کنند؛ همچنین با اینکه ورود به سازمان‌ها بدون ماسک باید ممنوع باشد، ولی این موضوع رعایت نمی‌شود.

وی گفت: کوهسرخ و خلیل‌آباد از وضعیت سفید به زرد تبدیل شده و این نشان دهنده علائم خوبی نیست و این خود نشان می‌دهد که نتوانستیم در برخی بخش‌ها رعایت اصول بهداشتی را در هر حوزه‌ای انجام دهیم.

وی عنوان کرد: زنگ هشدار افزایش مبتلایان به کرونا در کاشمر به صدا در آمده و آمار بیماران بستری که علائم حاد تنفسی دارند، در بیمارستان شهید مدرس کاشمر رو به افزایش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha