• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99040302523

بک مسئول خبر داد:

توزیع ۱۰۰۰ بسته غذایی میان نیازمندان خراسان شمالی همزمان با دهه کرامت

توزیع ۱۰۰۰ بسته غذایی میان نیازمندان خراسان شمالی همزمان با دهه کرامت

ایسنا/خراسان شمالی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه کرامت یک هزار بسته غذایی و چهار هزار بسته تبرکی حرم مطهر رضوی بین نیازمندان و مردم استان توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام علی اکبر صفری، امروز سوم تیرماه در نشست خبری که در محل اداره کل برگزار شد با اشاره به دهه کرامت اظهارکرد: در این دهه ۲۰ گروه در سطح شهر و امامزاده های استان یک هزار شاخه گل، یک هزار جلد کتاب، گیره روسری و بسته فرهنگی توزیع می شود.
 وی با اشاره به راه اندازی کاروان شمیم کرامت در سطح شهر، ادامه داد: کاروان های شادی متشکل از خادمین بقاع متبرکه از ساعت شش تا ۷:۳۰ عصر به حرکت در سطح شهر می پردازند.
وی افزود: برپایی محفل انس با قرآن، شب شعر کرامت، قرائت دعای ندبه و کمیل، حضور خدام رضوی به منظور دیدار با خانواده شهدا و مدافعین سلامت و بهره برداری از کارگاه خیاطی امامزاده سید عباس (ع) با اشتغالزایی ۱۸ نفر از برنامه های دهه کرامت است.
وی با بیان اینکه در طرح مواسات دو هزار بسته غذایی از سوی بقاع متبرکه استان بین نیازمندان توزیع شد، گفت: از محل موقوفات و کمک های خیرین نیز ۱۸۰ هزار ماسک در هفت کارگاه در استان تولید و توزیع شد.
وی یادآورشد: در ایام شیوع کرونا و پس از بازگشایی مساجد و حسینیه ها پنج هزار لیتر مواد ضدعفونی بین این مراکز توزیع شد تا هر روز بین دو تا سه نوبت ضدعفونی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا بقاع متبرکه تعطیل بود و امکان ادای نذورات مردمی وجود نداشت، گفت: هم اکنون برای ۴۰ باب از بقاع و امامزادگان استان شماره کارت تهیه شده تا مردم کمک های خود را از این طریق انجام دهند.
وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان سه زندانی توسط مرکز افق امامزاده سید عباس بجنورد آزاد شدند، گفت: در ماه مبارک رمضان نیز برای نیازمندان پوشاک و بسته های غذایی از محل موقوفات و نذورات بقاع تهیه و توزیع شد.
وی خاطرنشان کرد: به مناسب سالروز بزرگداشت بقاع متبرکه و امامزادگان، در مرکز استان همایشی بدون مدعو به منظور تقدیر از خادمان و فعالان این عرصه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha