• پنجشنبه / ۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99040504015
  • خبرنگار : 50038

فرماندار ملایر خبر داد

معرفی و تحت درمان قرار گرفتن ۲۶۹۰ معتاد در کمپ های ملایر

معرفی و تحت درمان قرار گرفتن ۲۶۹۰ معتاد در کمپ های ملایر

ایسنا/همدان فرماندار ویژه ملایر با اشاره به فعالیت ۹ کمپ ترک ‏اعتیاد در ملایر شامل هشت کمپ ویژه مردان و یک کمپ زنان، گفت: سال ‏گذشته ۲۶۹۰ معتاد به این کمپ‌ها معرفی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.‏

قدرت الله ولدی در جمع خبرنگاران در نشستی که به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، افزود: ۹۹۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط بهزیستی در اختیار تعدادی از بهبودیافتگان و ایجاد اشتغال برای ۲۴ نفر از معتادان بهبود یافته، قرار داده شده است.

وی اظهارکرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان پای کار هستند تا با همراهی و کمک رسانه‌ها بتوانیم شهری پاک و عاری از معتاد داشته باشیم و ریشه مواد مخدر را بخشکانیم.

ولدی با تأکید بر اینکه پلیس با تمام توان مقابل عاملان و قاچاقچیان مواد مخدر ایستاده است، ادامه داد: همه روزهای سال، روز مبارزه با مواد مخدر است و این مبارزه محدود به زمان و هفته‌ خاصی نیست همچنین مبارزه با مواد مخدر در راستای حفظ سلامت مردم، همه جانبه است.

فرماندار ملایر خاطرشان کرد: طبق اعلام پلیس در سه ماهه‌ نخست امسال، میزان کشفیات انواع مواد مخدر در سطح شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد افزایش و در حوزه دستگیری‌ها هفت درصد رشد داشته است.

وی افزود: ۱۴ مرکز متادون درمانی نیز در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان فعال هستند و سال گذشته به طور متوسط حدود سه هزار نفر از خدمات این مراکز بهره‌مند شدند.

فرماندار ملایر تشکیل قرارگاه جوادالائمه(ع) برای پیشگیری از مواد مخدر، توزیع بروشور و تراکت‌ها برای پیشگیری و اطلاع‌رسانی از سوء مصرف مواد مخدر، شناسایی مناطق، نقاط آلوده در شهر ملایر و شش شهر تابعه و روستاهای آلوده به مواد مخدر و پاک‌سازی این نقاط، نصب دوربین‌های نظارتی در این نقاط، اجرای طرح‌های خاص برای پاک‌سازی روستاهای آلوده را از دیگر اقدامات در حوزه مبارزه با مواد مخدر برشمرد. 

ولدی تأکید کرد: با توجه به اینکه دشمن به دنبال آلوده کردن جوانان و خانواده‌ها است و سرمایه‌گذاری زیادی در این حوزه انجام داده است، خانواده‌ها باید همواره نگران فرزندان خود باشند و نسبت به آگاه‌سازی آنها از سوء مصرف مواد مخدر اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه همه مردم و خانواده‌ها، دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها باید در انجام کار فرهنگی در حوزه مبارزه با مواد مخدر مشارکت داشته باشند، گفت: در کنار تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس، نقش مردم و خانواده‌ها برای پیشگیری، آموزش، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی مبارزه با مواد مخدر تاثیرگذار است.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری از اعتیاد، یادآور شد: سال گذشته ۸۹ جلسه توسط مرکز بهداشت ملایر برای دانش‌آموزان برگزار و به ۶۴۲۹ نفر آموزش‌های لازم ارائه شد، همچنین ۳۷ جلسه آموزشی در مناطق آسیب‌ پذیر شهر نیز توسط اداره بهزیستی برگزار شد و این روند همچنان تا پایان سال ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha