• شنبه / ۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99040705060

معاون علوم پزشکی یزد:

تکمیل طرح‌های بهداشت و درمان یزد نیازمند تخصیص سریع اعتبار است

ایسنا/یزد معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد با اشاره به کاهش ۱۳۵ میلیارد تومانی درآمد این دانشگاه در زمان شیوع کرونا، گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام علوم پزشکی یزد تا پایان سال، نیازمند تخصیص سریع اعتبار است.

دکتر«محمدرضا وفائی‌نسب» شب گذشته ششم تیرماه در نشستی با مجمع نمایندگان استان، با بیان این‌ که امسال یکی از سخت‌ترین سال‌های بودجه‌ای و اعتباری دانشگاه علوم پزشکی یزد است، اظهار کرد: متاسفانه شیوع کرونا بر این مشکل اضافه شد.

وی افزود: از ابتدای ورود این بیماری منحوس یک سری اعتباراتی را از خیرین و مقداری هم از دانشگاه دریافت کردیم و امسال هم اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد،‌گفت: به دلیل دستور دولت ما حتی فرانشیز هم از بیماران کرونایی دریافت نکردیم و تقریبا ۲۳ میلیارد تومان صورتحساب وصول نشده بابت بستری و درمان سرپایی بیماران کرونایی داریم و پرداختی برای این بیماران تاکنون صفر است.

وفائی‌نسب تصریح کرد: یک سری هزینه‌هایی هم بابت کرونا به ما اضافه شد از جمله هزینه‌های تامین ماسک، دستکش، افزایش وسایل شست و شو و ضد عفونی به دانشگاه تحمیل شده است و در مجموع زمان شیوع کرونا نزدیک به ۱۳۵ میلیارد تومان هزینه و کاهش درآمد داشتیم.

این مسئول در ارتباط با اعتبارات جاری دانشگاه عنوان کرد: در این بخش هم عددی برای ما در نظر گرفته شده از سوی دولت که با توجه به جذب جدید نیرو در اسفند سال گذشته، این رقم حتی کفاف دستمزد کارکنان و پرسنل را هم نمی‌دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد با بیان این‌که در هر شهرستان استان طرح‌های عمرانی در حال انجام است گفت: سال ۹۵ تفاهم نامه‌ای بین استاندار، رئیس دانشگاه و وزیر امضا شده که قرار شده ۵۰ درصد اعتبارات توسط وزارت، ۲۵ درصد توسط ما و ۲۵ درصد توسط استانداری پرداخت می‌شد که با مقداری تغییر سهم استانداری به ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید.

وفائی نسب تصریح کرد: وزارت بهداشت پول را پرداخت کرد، ما از خیرین مقداری بیشتر پول گرفتیم ولی از طرف استانداری این پول را پرداخت نشد گفت: مصوب شده بود که ۱۱۶ میلیارد تومان ابتدای امسال برای این طرح‌ها به دانشگاه علوم پزشکی یزد اختصاص پیدا کند که هنوز با وجود گذشت سه ماه از سال، این اعتبارات محقق نشده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم این طرح‌ها را تا پایان امسال تکمیل کنیم باید اعتبارات زودتر به دانشگاه تحویل شود هرچند که به دلیل تورم و افزایش قیمت‌ها، این ۱۱۶ میلیارد تومان کفایت تکمیل طرح‌ها را نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha