• یکشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99040805714
  • خبرنگار : 50204

در استان مرکزی؛

سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از ۲۱ تیرماه آغاز می شود

سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از ۲۱ تیرماه آغاز می شود

ایسنا/مرکزی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بیش از ۱۱ هزار نوآموز استان از ۲۱ تیرماه آغاز می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت:  ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بیش از ۱۱ هزار نوآموز استان از ۲۱ تیرماه آغاز می شود.

علی محمد غلامی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طرح سنجش دانش آموزان بدو ورود به مقطع ابتدایی، از ۲۱ تیرماه سال جاری آغاز می‌شود و تا مهرماه نیز ادامه خواهد داشت، در همین راستا ۱۴ پایگاه عمومی و یک پایگاه تخصصی  در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه سال گذشته بخشی از دانش آموزان مقطع پیش دبستانی در طرح سنجش شرکت کردند، در نتیجه امسال تنها ۵۰ درصد از دانش آموزان معادل حدود ۱۱ هزار ۵۰۰ نفر سنجش می‌شوند و بر همین اساس، پایگاه‌ها نیز کاهش داشته است. مجموع نوآموزان بدو ورود به مقطع ابتدایی در استان مرکزی با احتساب اتباع، حدود ۲۲ هزار و ۸۰۰ نفر هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه امسال سنجش برای مقطع پیش دبستانی انجام نمی‌شود، تصریح کرد: ممکن است با شروع سال تحصیلی، دو پایگاه در هر شهرستان سنجش دانش آموزان پیش دبستانی را آغاز کنند، اما با توجه به شرایط موجود تاکنون تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

غلامی با اشاره به اینکه در این طرح دانش‌آموزان از نظر بینایی، شنوایی و هوش توسط کارشناسان و متخصصان مورد سنجش قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: هزینه اجرای این طرح برای هر نوآموز ۴۰ هزار تومان تعیین شده که تقریبا ۳۰ درصد دانش آموزان از ۱۰۰ تا ۵۰ درصد تخفیف بهره مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: در صورتی که نوآموز به پایگاه تخصصی ارجاع داده شود، پس از سنجش نهایی در این پایگاه، تکلیف وی برای رفع مشکل تحصیلی در آزماینده نهایی مشخص خواهد شد، معمولا ۹۰ درصد نوآموزان ارجاع شده به پایگاه تخصصی به مدارس عادی، تعدادی به مدارس استثنایی و حدود دو درصد به عنوان دانش آموزان تربیت پذیر به بهزیستی معرفی می‌شوند و هیچ مدیری حق ثبت نام دانش آموزان بدون تاییدیه سنجش را ندارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: روزانه در هر پایگاه ۲۰ نوآموز سنجش می‌شود که بر اساس ثبت نام انجام شده نوبت‌دهی به آنها انجام می‌شود.

غلامی در خصوص بازگشایی مدارس اضافه کرد: هنوز ابلاغ کتبی در خصوص زمان دقیق بازگشایی مدارس دریافت نشده اما طبق آخرین تصمیمات اعلام شده توسط دولت، مدارس از ۱۵ شهریور بازگشایی می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha