• یکشنبه / ۸ تیر ۱۳۹۹ / ۲۲:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99040806297
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

از تشدید نظارت‌ها تا اجباری شدن ماسک

از تشدید نظارت‌ها تا اجباری شدن ماسک

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به کاهش حساسیت‌های مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و چالش‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، مهم‌ترین اولویت در شرایط فعلی، افزایش نظارت‌ها بر روند اجرای پروتکل‌هاست.

محمدصادق معتمدیان، امروز یکشنبه ۸ تیر در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان، بر تشدید نظارت‌ها تاکید و اظهار کرد: چهار لایه نظارتی برای شرایط فعلی پیش بینی شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: گزارش‌های مردمی از موارد مثبت و منفی رعایت ضوابط بهداشتی در واحدهای صنفی یکی از راهکارهای پیش بینی شده در این زمینه است.

معتمدیان ادامه داد: مردم می‌توانند موارد تخلف را از طریق سامانه‌های 190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و 124 صنعت،معدن و تجارت گزارش کنند.

وی افزود: نظارت‌های بعدی توسط بازرسان بهداشتی، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و دیگر نهادهای نظارتی صورت می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی به نظارت تخصصی وزارت بهداشت اشاره و بیان کرد: در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز نظارت‌ها توسط دفاتر خدمات سلامت و همچنین کارشناسان و بازرسان حرفه‌ای بهداشت محیط انجام می‌شود.

معتمدیان با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی مهم‌ترین چالش‌ها، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک در مراکز تجمع است که آلودگی‌ها بیشتر بوده و در شیوع بیماری مؤثر بوده است.

وی یادآور شد: از دیگر نکات مطرح شده در جلسه ستاد ملی کرونا، موضوع مستأجرین بود، بنا به مصوبات گذشته مقرر شده بود قراردادهای اجاره دو ماه تمدید شود و بر اساس مصوبه امروز ستاد، در قراردادهایی که جدید منعقد می‌شوند اضافه اجاره‌بها، نسبت به سال قبل در تهران ۲۵ درصد، در کلانشهرها ۲۰ درصد و در بقیه شهرها تا 20 درصد بیشتر نمی‌تواند لحاظ شود.

وی ادامه داد: این مصوبه تا زمانی لازم الاجراست که این حالت اضطرار وجود دارد و به محض اعلام وزارت بهداشت و خروج از این شرایط، مصوبه حداکثر تا سه ماه قابلیت اجرایی خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی به مهم‌ترین مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارشات رسیده درخصوص شیوع بیماری و عدم رعایت ضوابط بهداشتی در برخی اماکن تجمعی، مجموعه بازرسی و حوزه بهداشت مکلفند سامانه‌های 124 و 190 که وظیفه دریافت شکایت‌های مردمی دارند، را فعال‌تر کنند.

معتمدیان افزود: اپراتورهای این سامانه ها باید در همه شرایط پاسخگو باشند و تیم‌های کنترل و بازرسی نیز آمادگی لازم برای اقدام را داشته باشند تا به محض دریافت شکایت وارد عمل شوند.

وی به تکلیف فرمانداران در این زمینه و فعال تر کردن تیم‌های نظارتی در همه مناطق نیز اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی تنها دو شهرستان درمیان و سرایان در استان وضعیت کم خطر دارند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: شهرستان‌های بیرجند و طبس از مناطق بسیار پرخطر و با وضعیت قرمز گزارش شده‌اند.

معتمدیان ادامه داد: افزایش آمار بیماران تنفسی و موارد کرونا مثبت می‌طلبد که نظارت‌ها افزایش یابد و این موضوع با هم‌افزایی دستگاه‌ها کنترل شود.

وی از دستورالعمل جدید ستاد ملی مقابله با کرونا و الزامی شدن استفاده از ماسک در برخی مکان‌ها خبر داد و گفت: دستورالعمل استفاده از ماسک در محل‌های تجمع و اماکن عمومی از روز 15 تیر لازم الاجراست.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مدت زمان تعریف شده برای این ضابطه در مرحله اول، پایان تیرماه است و برای مراحل بعدی و تمدید آن، بنا به شرایط در جلسات آتی تصمیم گیری خواهد شد.

گفتنی است؛ بنا به مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا، تالارها در شهرستان‌های استان که وضعیت قرمز و نارنجی دارند مجاز به فعالیت نخواهند بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha