• سه‌شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99041007578

تقویت باورهای دینی راهکاری برای کاهش آسیب های اجتماعی

تقویت باورهای دینی راهکاری برای کاهش آسیب های اجتماعی

ایسنا/خراسان شمالی معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خراسان شمالی برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت فرهنگی و همچنین تعامل سازنده با دستگاه ها و تقویت باورهای دینی را راهکاری بسیار عاقلانه برای حل معضلات اجتماعی برشمرد .

سرهنگ محسن عربی با بیان اینکه ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه در زمینه های گوناگون به واسطه اجرای برنامه های فرهنگی نهادینه می شود، گفت: اتخاذ رویکرد فرایندی و کلی‌نگر در کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان، وی مهمترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی را تقویت باورهای دینی دانست، افزود: می توان با ارتقای سطح آگاهی شهروندان و با برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت جوانان، جذب آنان در برنامه های فرهنگی با جنگ نرم دشمن مقابله کرد.

معاون اجتماعی پلیس خراسان شمالی با بیان اینکه خانواده ها، جوانان و نوجوانان مهمترین کانون جنگ نرم دشمنان هستند، گفت: خانواده ها باید با انتقال مهارت های تربیتی و آموزشی زمینه را برای رشد فکری فرزندان خود فراهم آورند تا فرزندان در مقابل تهدیدات موجود قدرت تصمیم گیری درست داشته باشند و از بروز معضلات اجتماعی پیشگیری کنند.

سرهنگ عربی با اشاره به برخی آسیب های اجتماعی از قبیل استفاده نادرست از موبایل و ماهواره، افزود: با توجه به تبلیغات نادرست غرب و اهداف شوم آنها در تغییر افکار و عقاید جوانان، والدین باید بدانند که با وارد کردن این پدیده شوم به محیط گرم خانه، زمینه بروز مشکلات اجتماعی و فرهنگی را در خانواده خود فراهم می کنند.

وی با اشاره به اهمیت نهاد خانواده و تشریح نقش والدین در تولید امنیت، گفت: فرزندان باید اینگونه احساس کنند که والدینشان با صمیمیت خاص، پیوسته در کنار آنها بوده و نه مقابلشان و در اینصورت است که هزینه برقراری امنیت و آرامش کاهش خواهد یافت و امنیت رفتاری، نیز حاصل شده و بسیاری از آسیب های اجتماعی در خانواده کاهش می یابد.

عربی گفت: دشمنان قسم خورده این انقلاب با اشاعه فرهنگ غربی به دنبال ایجاد تفرقه و ضربه زدن به انقلاب هستند که با هوشیاری و همدلی همه دستگاه های متولی فرهنگ، می توان توطئه ها و دسیسه ها را به درستی حنثی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha