• سه‌شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99041007689
  • خبرنگار : 50165

رعایت نکردن الگوی مصرف مساوی افزایش ۱۶ درصدی در قبض

رعایت نکردن الگوی مصرف مساوی افزایش ۱۶ درصدی در قبض

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از افزایش ۱۶ درصدی قبض برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، خبر داد.

علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برق به‌عنوان صنعت زیربنایی نقش بسیار اساسی در ابعاد اقتصادی و اجتماعی کشور دارد؛ به‌طوری‌که این صنعت، عامل کلیدی توسعه، رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی است و تولید برق پایدار و مطمئن در سال جهش تولید نقش حیاتی برای تداوم و چرخش چرخ‌های صنعت دارد. ایران یک ‌درصد جمعیت دنیا را داراست، در حالی که دو درصد کل انرژی جهان را مصرف می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه منابع بسیار عظیم زیرزمینی اعم از نفتی، گازی، کانی‌ها، معادن و انرژی‌های نو از قبیل خورشیدی، برق آبی و بادی در کشور وجود دارد، افزود: ایران به مهد انرژی معروف است، ولی متاسفانه الگوی مصرف بسیار بیشتر از الگوی جهانی و کشورهای در حال توسعه است.

این مسئول با اشاره به سرانه مصرف برق در کشور، ادامه داد: این میزان در ایران سه برابر میانگین جهانی است، به طوریکه متوسط مصرف خانگی ۹۰۰ کیلووات در ساعت و ۲۹۰۰ کیلووات ساعت در ماه متوسط مصرف هر خانوار ایرانی ثبت شده است. همچنین شدت مصرف انرژی برق، شاخصی به ازای تولید یک واحد از یک محصول است که این مهم ۱۳ برابر ژاپن، هشت برابر کشورهای اروپایی ‌و یک‌و نیم برابر چین است.

علیزاده تصریح کرد: عمده‌ترین مصرف انرژی استان زنجان در بخش‌های صنعت و کشاورزی برای تولید است؛ به‌طوری‌که ۵۲ درصد برق استان در بخش صنعتی و ۱۹ درصد در بخش کشاورزی صرف می‌شود و در این میان، سهم بخش خانگی و تجاری به ترتیب ۱۸ و ۵ درصد است و در این بین ۸۰ درصد مشترکان شرکت، خانگی هستند.

وی با بیان اینکه شرکت برق، سیاست‌های تشویقی را برای بخش‌های مختلف اجرا می‌کند، یادآور شد: هفت برنامه تشویقی برای بخش صنعت در قالب تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده و برای بخش خانگی هم بسته‌های تشویقی پیش‌بینی شده است. البته ۱۶ درصد افزایش بهای قبوض خانگی برای مشترکانی که اصول مصرف را رعایت نکنند، اعمال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اعلام اینکه ‌مصرف انرژی سالانه ۵ تا ۷ درصد افزایش پیدا می‌کند و در تابستان ۳۰۰ ساعت مصرف بیش از تولید برق است، خاطرنشان کرد: به همین منظور بهترین راهکار، استفاده از ظرفیت مشترکان و مدیریت مصرف است تا بدون نیاز به سرمایه‌گذاری از این پیک گذر کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha