• سه‌شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99041007762

درخواست خودسرانه سی تی اسکن توسط برخی از بیماران مشکوک به کرونا در زاهدان

درخواست خودسرانه سی تی اسکن  توسط برخی از بیماران مشکوک به کرونا در زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس بیمارستان بوعلی زاهدان گفت: برخی از بیماران مشکوک کرونا بصورت خود سرانه و برای تشخیص کرونا از پزشکان درخواست سی تی اسکن می کنند که متخصصین سعی می کنند با توجه به مضرات سی تی اسکن از این امر امتناع ورزند.

دکتر شهاب الدین مشایی با اشاره به این مطلب که این روزها به دلیل سیر فزاینده کرونا در استان میزان بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان ها افزایش چشمگیری یافته است، افزود:  از نظر علمی در صورتی که اکسیژن خون شریانی بیمار پایین باشد و با تشخیص و تصمیم گیری پزشک متخصص سی تی اسکن تجویز می گردد.

این متخصص عفونی یادآور شد: مردم در نظر داشته باشند که انجام سی تی اسکن های مکرر زمینه ساز انواع خطرات سلامت  و سرطان ها از جمله سرطان تیروئید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم با توجه به حجم بالای بیماران کرونا در استان دچار استرس و اضطراب گردیده اند اظهار داشت: بارها تاکید کرده ایم که بهترین راه مقابله با کرونا رعایت اصول بهداشت، شستشوی مکرر دستها، ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی است و مکررا تاکید می کنیم رعایت همین نکات ساده تضمین سلامت آنان و پیشگیری از کروناست.

متخصص عفونی افزود: کرونا تمام نشده است و با این روند عدم رعایت اصول بهداشتی تمام نخواهد شد و تنها راه برون رفت از این بحران بزرگ عزم جدی مردم در رعایت اصول بهداشتی است.

رئیس بیمارستان بوعلی زاهدان خاطر نشان کرد: بیش از ۷۰ بیمار کرونا در بخش های بستری بیمارستان بوعلی زاهدان بستری هستند که تعدادی از بیماران در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان در حال دریافت خدمات درمانی هستند و تمامی تلاش ما و همکارانمان این است که با رعایت اصول بهداشتی توسط مردم شاهد مبتلایان کمتر در استان باشیم و به تبع آن حجم مراجعات بیماران کرونا و تنفسی به بیمارستانها نیز کاهش یابد تا بتوانیم خدمات درمانی کیفی قابل قبولی را به بیماران بستری ارائه دهیم و از طرفی از فشار طاقت فرسای تیم های درمانی در بیمارستان ها کاسته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha