• سه‌شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۹ / ۲۱:۴۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99041007997

استاندار سیستان و بلوچستان: نگاه برخی از مسئولین به شوراها مطلوب نیست

استاندار سیستان و بلوچستان: نگاه برخی از مسئولین به شوراها مطلوب نیست

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شورا ظرفیت بزرگی است که می‌تواند مکمل دولت باشد؛ بیان کرد: متاسفانه نگاه برخی از مسئولین به شوراها مطلوب نیست و به چشم رقیب به شوراها می نگرند.

احمدعلی موهبتی با حضور در ساختمان شورای عالی استان‌ها در تهران، با احمدی رییس شورای عالی استان ها دیدار کرد و با اشاره به نقش شوراهای اسلامی گفت: شوراهای اسلامی یکی از اصول معطل مانده قانون اساسی بود که با 20 سال تاخیر به آن پرداخته شد و خوشبختانه در این مدت کم فعالیت، نقش آفرینی خوبی داشتد.

 وی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سیستان و بلوچستان با توجه ویژگی های جغرافیایی و بافت جمعیتی نقش ویژه‌تری داشتند و به یک پل میان دولت و مردم تبدیل شده اند و موجبات تصمیم گیری بهتر مسئولین را فراهم کرده اند.

 استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شوراها در استان نقش پررنگی داشته اند، ادامه داد: ما نیز به عنوان نماینده دولت در استان تلاش کرده ایم از این ظرفیت به عنوان مکمل دولت استفاده کنیم و ارتباط خوبی با شوراها برقرار کردیم.

موهبتی ضمن انتقاد از نگاه منفی به شوراها از سوی برخی از مسئولین کشور گفت: این نگاه، نگاه مطلوبی نیست که شوراها را به عنوان رقیب قلمداد می‌کنند در صورتی که اینگونه نیست و می شود بر اساس تعامل و همکاری امور را به خوبی پیش برد.

 وی با بیان اینکه شوراها باید مانند شمع بسوزند و به دیگران روشنایی ببخشند، تصریح کرد: اعضای شورایی که از خود گذشت کنند، می تواند در جامعه نقش آفرین باشند و از این ظرفیت ویژه که ارسال لایحه به دولت و طرح به مجلس است، استفاده کنند.

احمدی رییس شورای عالی استان‌ها هم در این دیدار در خصوص افزایش تعاملات و همکاری در راستای توسعه استان و بهره گیری از ظرفیت های موجود برای معرفی قابلیت ها و توانمندی های استان، جذب و هدایت سرمایه گذاری ها به استان تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha