• سه‌شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۹ / ۲۳:۲۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99041008027
  • خبرنگار : 50176

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

در مسائل فرهنگی باید کیفیت را تبدیل به کمیت کنیم

در مسائل فرهنگی باید کیفیت را تبدیل به کمیت کنیم

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در مسائل فرهنگی باید علی‌رغم پیچیدگی‌هایی که دارند باید کیفیت را تبدیل به کمیت کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در جلسه شورای برنامه‌ریزی حجاب و عفاف که شامگاه ۱۰ تیرماه برگزار شد، با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف اظهار کرد: شوراهای متعددی در امور فرهنگی عموماً و در خصوص عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند که بر همین اساس شورای انقلاب فرهنگی وظایف همه دستگاه‌ها را در آیین‌نامه مفصلی ذکر کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت حجاب و عفاف تمام شوراهایی که به‌گونه‌ای در امر عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند و وظایفی از جهت شرعی و اخلاقی و قانونی بر عهده آنان گذاشته شده است باید بر محوریت بنیاد عفاف و حجاب برنامه بلندمدت و میان‌مدت و کوتاه‌مدتی را مدون کنند که از جمله آن‌ها برنامه هفتگی عفاف و حجاب است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: برنامه‌های عفاف و حجاب باید به‌گونه‌ای باشد که در عین اینکه سازمان‌ها و دستگاه‌ها برنامه‌های مخصوص به خود را اجرایی می‌کنند باهم افزایی بتوانند در امر عفاف و حجاب گام‌های رو به جلویی را بردارند.

شاهرخی بیان کرد: مسائل فرهنگی را علی رغم پیچیدگی هایی که دارند، باید از لحاظ کیفیت و کمیت ارتقاء دهیم و در نهایت بگوییم به عنوان نمونه در مسئله عفاف و حجاب چه نمره‌ای به خودمان می‌دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کار در مسائل فرهنگی پیچیده‌تر از مسائل آموزشی است حتماً باید از کارشناسان این حوزه کمک گرفت.

محمود ثمینی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایف همه دستگاه‌ها را در امر حجاب و عفاف تعیین کرده است و بر اجرایی شدن این آیین‌نامه تأکید کرد.

گفتنی است جمعی از مدیران و کارشناسان خبره فرهنگی نقطه نظرات خود در باب ارتقاء عفاف و حجاب در خانواده و در سطح جامعه و بررسی آسیب‌ها توسط کارگروه‌های پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha