• سه‌شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99041712509
  • منبع : نمایندگی همدان

یک روحانی ورزشکار در پی ایجاد تحول در وزنه‌برداری همدان

یک روحانی ورزشکار در پی ایجاد تحول در وزنه‌برداری همدان

ایسنا/همدان وزنه‌برداری از جمله رشته‌های موفق در تاریخ ورزش همدان به شمار می‌رود که قهرمانان و نام آوران زیادی را به جامعه ورزش کشور معرفی کرده به طوریکه همدان از استان‌های ثابت در لیگ‌های برتر وزنه‌برداری کشور است.

استان همدان از سال ۸۸ در لیگ وزنه برداری کشور صاحب تیم است و در این سال ها پایگاه شهید نوژه همدان با عنوان تیم «عقاب» نماینده نیروی هوایی ارتش بود اما پس از افول هیئت وزنه برداری و چالش های ایجاد شده برای این رشته ورزشی، دی ماه سال ۹۵ با روی کار آمدن «محمد زارعی» جان تازه ای بر پیکره ناتوان این ورزش در سطح استان تزریق شد ووی با اجرای طرح استعدادیابی از جوانان بومی استان توانست عنوان نایب قهرمانی باشگاه های کشور را در سال ۹۷ از آن همدان کند.

کمتر از یک ماه پیش مجمع انتخابات هیئت وزنه برداری استان همدان با حضور محسن بیرانوند، دبیر فدراسیون وزنه برداری و محسن جهانشیر، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان برگزار و «علیرضا همیوند»، روحانی نهاوندی برای چهار سال سکاندار هیئت وزنه برداری استان همدان شد.

رئیس هیئت وزنه برداری استان همدان درباره برنامه های آینده خود به خبرنگار ایسنا گفت: باید بازدیدهای میدانی این رشته را به همراه ورزشکاران و مربیان وزنه برداری انجام دهیم، نشست هایی برگزار کنیم و صحبت های آنها را در رابطه با مشکلات و مسائلی که پیش رویشان است، جویا شویم.

حجت الاسلام علیرضا همیوند با اشاره به اینکه می خواهیم شرایط بسیار مناسبی برای وزنه برداری استان ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: برنامه های بسیاری طراحی کرده ایم تا وزنه برداری استان را متحول سازیم.

وی اهم فعالیت های هیئت را شامل رشد جمعیت آماری، برگزاری کلاس های دانش افزایی مربیان و ورزشکاران، احیای هیئت های غیرفعال، تلاش برای برگزاری مسابقات استانی در اولین فرصت مقتضی، تعامل با اداره کل ورزش استان و فدراسیون و اکرام پیشکسوتان و ورزشکاران مطرح استان دانست.

وی مطرح کرد: سالن های وزنه برداری با رعایت آیتم ها و پروتکل های بهداشتی برقرار است در ضمن برگزاری کلاس ها و فعالیت سالن ها زیرنظر ستاد مقابله با کرونا و تصمیم اداره کل و پیشنهاد هیئت برگزار می شود.

رئیس هیئت وزنه برداری استان همدان اولویت اولش را رعایت آیتم های بهداشتی دانست چراکه حفظ سلامت ورزشکاران در وضعیت کنونی مهمترین مسئله و از واجبات است.

وی درباره برگزاری مسابقات وزنه برداری در استان همدان اظهار کرد: در استان همدان نخبگانی در این رشته فعالیت داشتند و در حال حاضر نخبگان ورزشی خوبی در وزنه برداری استان حضور دارند که آنها را شناسایی می کنیم و از کسانی که در سطح ایده آلی قرار داشته باشند، برای مسابقات کشوری استفاده خواهیم کرد.

همیوند افزود: متأسفانه در گذشته ورزشکارانی را در سطح ایران و یا حتی آسیا داشتیم که از آمادگی بالایی برخوردار بودند اما آنطور که انتظار می رفت دیده نشده اند اما نظارت ما در این زمینه بالاتر خواهد رفت. 

وی در ادامه از تلاش برای میزبانی استان همدان از مسابقات کشوری وزنه برداری و برگزاری کلاس های مربیگری و داوری سخن به میان آورد.

وی درباره بازتاب حکمش به عنوان یک روحانی در عرصه ورزشی چون وزنه برداری از سوی رسانه های خارجی اذعان کرد: این رسانه ها قضیه را سیاسی جلوه داد اند، شاید اگر لباس روحانیت بر تن نداشتم این اخبار شکل نمی گرفت اما رسانه های معاند و خودفروخته می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و در ذهنیت مردم جلوه بدی از روحانیت قرار دهند.

همیوند در ادامه از تجارب ورزشی خود گفت: در کشتی پهلوانی بوده ام و اکنون در رده پیشکسوتان ورزش می کنم. در جوانی مسابقات کشوری کشتی پهلوانی و زورخانه ای را تجربه کرده ام. از جنس ورزش هستم اما این موضوع یک بحث مدیریتی است و آماده خدمت به وزنه برداری استان هستم. ما از یک تیم بسیار منسجم و متخصص رشته وزنه برداری در کنار خود استفاده می کنیم و نقش خادمی داریم و هدفم فقط خدمت به ورزش است.

وی در پایان مطرح کرد: روحانیون با همه اقشار جامعه در ارتباط هستند، بسیاری از روحانیون مدیران شایسته ای بوده و برخی ورزشکارند که امیدواریم بتوانیم مثمرثمر واقع شویم و به ورزشکاران خدمت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha