• چهارشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99041813534
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

بهبود یافتگان کرونا پلاسمادرمانی را جدی بگیرند

بهبود یافتگان کرونا پلاسمادرمانی را جدی بگیرند

ایسنا/اردبیل معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بهبود یافتگان بیماری کرونا در استان اردبیل با اهدای پلاسما به یاری بیماران وخیم کرونایی بشتابند.

رضائی بنا، 18 تیر ماه در جریان بازدید از مجموعه انتقال خون اردبیل، اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد بیماران کرونایی و بستری در مراکز درمانی استان بودیم که این روند افزایشی هشداری برای همه ماست تا همچنان این بیماری را جدی بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بستری‌های استان به بیش از 213 نفر رسیده که 50 نفر از این افراد مبتلا به کرونا وضعیت وخیمی را دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل آمار نگران کننده بیماران بستری در آی‌سی‌یو و سایر بخش‌های بیمارستانی را یادآور شد و بیان کرد: همه بخش‌های بستری کرونا پر از مراجعین است و ما مجبور هستیم بخش‌های جدیدی را در سایر بیمارستان‌ها راه‌اندازی کنیم که این خود قطعا عواقب بیشتر و هزینه‌های مازادی را برای ما تحمیل خواهد کرد.

رضائی بنا به وضعیت شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال روند صعودی در تعداد مبتلایان را دارند و در مرکز استان نیز مراجعین به بیمارستان‌ها زیادتر شده است.

وی عمده علل این افزایش را شرکت و حضور هموطنان در مراسم عروسی و عزا اعلام کرد و افزود: از همشهریان ملتمسانه می‌خواهیم تا از حضور در مکان‌های پرتجمع که امکان شیوع و انتقال ویروس کرونا وجود دارد، پرهیز کنند و با زدن ماسک تا 80 درصد روند انتقال این بیماری را کنترل کرده و کاهش دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: با اجباری شدن استفاده از ماسک روند بیماری قابل کنترل خواهد بود به شرط آنکه همه شهروندان در کنار عایت فاصله‌گذاری اجتماعی از ماسک سه لایه و استاندارد استفاده کرده و جلوی گسترش این بیماری را بگیرند.

رضائی بنا به موضوع پلاسمادرمانی اشاره کرد و گفت: بهبود یافتگان بیماری کرونا می‌توانند با مراجعه به مراکز اهدای خون بخشی از پلاسمای خود را اهدا کنند تا از این طریق بیماران با وضع خطرناک کرونا از مرگ حتمی نجات یابند.

وی این روش را در کنترل بیماری کرونا و افت اکسیژن و ترمیم ریه بیماران مناسب دانست و بیان کرد: البته این روش درمانی در سال‌های دور نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت و امیدواریم بهبود یافتگان به شکرانه سلامت خود با اهدای پلاسما به یاری همنوعان خود بشتابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha