• پنجشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99041914106
  • خبرنگار : 50165

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان عنوان کرد

خروج از بحران اقتصادی با همکاری همه‌جانبه بخش‌های مختلف

خروج از بحران اقتصادی با همکاری همه‌جانبه بخش‌های مختلف

ایسنا/زنجان رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: خروج از شرایط بحران اقتصادی در کشور نیازمند همکاری همه جانبه همه ارکان‌های دخیل است.

علی یگانه‌فرد شامگاه روز گذشته (۱۸ تیر) در جلسه مشترک با دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان، با اشاره به برنامه‌های اتاق در حمایت از فعالان اقتصادی در سال‌جاری، اظهار کرد: یکی از این اقدامات، ایجاد کمیته احیا در اتاق زنجان با هدف بازگرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید و اشتغال است.

وی با اشاره به عمده مشکلات فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی طی سال‌های گذشته و امسال، افزود: مشکلات بانکی و تامین نقدینگی را می‌توان عمده‌ترین این مشکلات نام برد که در زمان شیوع ویروس کرونا تشدید شده و مشکلات عدیده‌ای را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

این مسئول رویکرد بانک‌ها در کشورهای توسعه‌یافته با واحدهای تولیدی را رویکردی حمایتی دانست و گفت: رویکرد حاکم در ایران نیز باید در راستای تولید، اشتغال، سرمایه‌گذاری و تولید ثروت و حمایت از واحدها باشد و بانک‌ها به نوعی از بنگاه‌داری اقتصادی خارج شوند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر کشور درگیر بحران اقتصادی بوده و برای خروج از این شرایط باید همه ارکان‌ها دست در دست هم بر مشکلات فائق آیند و  اتاق به‌دنبال حل مشکلات واحدهای تولیدی است و در همین راستا نیز باید حمایت‌ها از سوی همه بخش‌ها صورت گیرد.

یگانه‌فرد با اشاره به این که نقشه راه صادراتی در استان به همت اتاق بازرگانی زنجان با شش ماه کار کارشناسی تدوین شده است، یادآور شد: باید با پرهیز از اقداماتی تاخیرزا چون بروکراسی‌های اداری در راستای عملیاتی شدن این نقشه راه گام برداشته شود. اتاق بازرگانی زنجان به‌دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و حل مشکلات واحدهای تولیدی است و بخش بانکی می‌تواند حمایت‌های به‌سزایی را از واحدهای تولیدی به عمل آورد؛ البته در استان قدم‌های مثبتی برداشته شده اما نیازمند حمایت‌های بیشتر است.

وی عنوان کرد: اقدامات و تحریم‌ها بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی است و بیشتر از این مشکلات، رویه‌ها و خودتحریمی‌های داخلی است، لطمات اساسی را به اقتصاد کشور وارد کرده است و می‌توان از ظرفیت بانک‌ها در کمیته احیای واحدهای تولیدی برای حل مشکلات اقتصادی استفاده خواهد شد.

در ادامه دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با بیان اینکه ضوابط و قوانین از نهادهای بالادستی به بانک‌ها ابلاغ و انجام آن‌ها جز قوانین محسوب می‌شود، اظهار کرد: فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی دارای مشکل، می‌توانند با تعامل و حضور در میز مذاکره مشکلات خود را پیگیری و حل کنند.

حسن دادگر با بیان اینکه حضور اتاق در جلسات کمیسیون هماهنگی بانک‌ها در استان، می‌تواند موثر واقع شود، ادامه داد: بانک‌های استان زنجان رتبه سوم را در بخش تسهیل و رفع موانع تولید کشور دارد، در حالی که رشد منابع بانک‌های استان طی سال گذشته ۳۸ درصد بوده، تسهیلات پرداختی ۴۳ درصد شد که حاکی از حمایت بانکی از واحدهای تولیدی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha