• شنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99042115413
  • خبرنگار : 50165

یک مسئول در اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد

فرهنگ‌سازی ایمنی رفت‌ و آمد دانش‌آموزی با «جوانه‌های راه»

فرهنگ‌سازی ایمنی رفت‌ و آمد دانش‌آموزی با «جوانه‌های راه»

ایسنا/زنجان معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: جشنواره «جوانه‌های راه» با هدف فرهنگ‌سازی کاهش حوادث‌ جاده‌ای و ایمنی رفت ‌و آمد دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

جعفر گنج‌خانلو در گفت‌وگو با ایسنا، از برگزاری اولین جشنواره دانش‌آموزی «جوانه‌های راه» با مشارکت اداره‌کل راه و شهرسازی استان و با محوریت کانون‌های فرهنگی تربیتی خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره‌ با هدف فرهنگ‌سازی در کاهش حوادث جاده‌ای کشور و با موضوع ایمنی رفت ‌و آمد دانش‌آموزان و فرهنگ‌سازی در ایمنی راه است که علاوه‌ بر حساس‌سازی افراد می‌تواند منبعی با ارزش برای تولید محتوا به زبان ساده خود مخاطبان باشد.

وی افزود: از سایر اهداف این جشنواره، آشنایی کودکان و نوجوانان با مسئله بسیار مهم سوانح ترافیکی و راهکارهای پیشگیری از آن است.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای اصلی در کاهش تصادفات ترافیکی، توجه به آموزش و فرهنگ‌سازی در سنین مختلف است، ادامه داد: آموزش متناسب با شرایط اجتماعی و جایگاه افراد به ‌نحوی‌ که گستره کامل‌تری را در برگیرد و ماندگاری و اقناع مناسب‌تری را ایجاد کند، یکی از راهکارهایی است که سایر نهادها و ارگان‌ها می‌توانند در آموزش به دانش‌آموزان کمک کنند.

گنج‌خانلو تصریح کرد: این جشنواره در چهار رشته‌ نقاشی و عکاسی برای دانش‌آموزان برای دوره‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه و در رشته پوستر و کاریکاتور برای دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای آشنایی با ضوابط اختصاصی مورد نیاز هر رشته و نحوه ارسال آثار و نیز ملاک‌های داوری، به سایت جشنواره به نشانی http://javaneh.mrud.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha