• شنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 99042115463
  • منبع : صدا و سیما

نواب صفوی در «جمع یاران» رادیویی‌

نواب صفوی در «جمع یاران» رادیویی‌
امیر فرحان‌نیا ـ بازیگر

مجموعه نمایشی «جمع یاران» به کارگردانی رامین پورایمان از امشب ـ شنبه ـ بیست و یکم تیرماه به روی آنتن رادیو نمایش و رادیو ایران می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، «جمع یاران» نوشته مهدی فراهانی به بحث استعمار نفت از سوی انگلیس و همراهی دولت وقت آن زمان می‌پردازد. در آن زمان مجلس شورای ملی و گروه حزب فدائیان اسلام به رهبری نواب صفوی دست به دست هم دادند و توانستند با هدایت آیت الله کاشانی جلوی این کار را بگیرند و ...

امیر فرحان‌نیا که در این نمایش در نقش نواب صفوی به ایفای نقش پرداخته در این زمینه گفت: نواب به نظر من جزو کسانی بود که شروع مبارزات ضد رضاخان از او شروع شد و در رأس حزب موتلفه و فدائیان اسلام قرار داشت.

وی افزود: به طور کلی در این چهار دهه و در رسانه درباره نواب زیاد شنیده‌ایم، اما وقتی مکث روی یک موضوع بیشتر شود طبیعتا شناخت و مطالعه نیز در پی آن می‌آید.

فرحان‌نیا تأکید کرد: در این چهار دهه خیلی دلم می‌خواست که بدانم چه چیزی باعث شد که نواب صفوی سرلوحه فدائیان اسلام و بسیاری از مبارزات تاریخی شود و این باعث شد که خیلی چیزها درباره او بدانم؛ البته متن نمایشنامه هم نسبتا خوب بود و باید روی اینگونه نمایشنامه‌ها بیشتر فکر شود چرا که تاریخی و مستند است.

این بازیگر درباره حضور سایر همکارانش در این نمایش گفت: تمام دوستان من در این نمایش نقش‌های پررنگ و موثری داشتند و هرکدام با دقت به ایفای نقش پرداختند.

مجموعه نمایشی پنج قسمتی «جمع یاران» به کارگردانی رامین پورایمان و با هنرمندی امیر فرحان‌نیا، مهدی نمینی مقدم، محمدرضاعلی، عبدالعلی کمالی، مجید همزه، عباس توفیقی، احمد لشینی، کامیار محبی، سعید سلطانی، بیوک میرزایی، مسعود زنوزی‌راد و تهیه‌کنندگی فرشاد آذرنیا، افکتوری نازنین حسن‌پور و صدابرداری مجید آیینه امشب شنبه (بیست و یکم تیر ماه) ساعت ۲۳:۴۵ از رادیو نمایش و ۲۲ و ۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha