• چهارشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99042518483
  • خبرنگار : 50346

در نشست مدیران تامین اجتماعی خراسان شمالی در ایسنا مطرح شد:

استانداردسازی مصرف داروبا الکترونیکی‌شدن نسخ‌/بدهی ۲۰۰ میلیاردتومانی دستگاه‌ها به تامین اجتماعی

استانداردسازی مصرف داروبا الکترونیکی‌شدن نسخ‌/بدهی ۲۰۰ میلیاردتومانی دستگاه‌ها به تامین اجتماعی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی از بدهی ۲۰۰ میلیارد تومانی دستگاه‌های اجرایی استان به تامین اجتماعی خبر داد.

محمدعلی عباس‌زاده وحید، با حضور در خبرگزاری ایسنا به‌مناسبت هفته تامین اجتماعی، اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات مالی که ایجاد شده است، برای وصول مطالبات ملاحظاتی را داشته‌ایم.

تامین اجتماعی

وی ادامه داد: تامین اجتماعی استان، مطالبه‌ای مربوط به پیش از سال ۹۵ از دستگاه‌ها ندارد اما پس از سال ۹۵ و بیشتر در سال های ۹۷ به بعد مطالبات بیشتر شده است و بیشترین بدهکاری در استان متعلق به شهرداری است.

عباس‌زاده تاکید کرد: تامین اجتماعی طبق ماده ۵۸ می‌تواند بدون پیگیری قضایی با اختیارات خود از جمله توقیف اموال و ... برای وصول مطالبات اقدام کند اما تلاش بر این است ابتدا با تعامل امور را پیش ببرد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: ۱۱۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در استان وجود دارد که هزار و ۳۰۰ نفر دارای بیمه بیکاری هستند.

وی همچنین با اشاره به خدمات درمانی این سازمان، افزود: در هیچ کشوری توسعه در حوزه درمان ایده آل نیست اما در کشور ما در کنار بیمه درمانی به درمان رایگان نیز توجه شده است.

عباس زاده ادامه داد: در حوزه درمان تمام تلاش ما استاندارد سازی است و تمام اقدامات نیز در حوزه درمانی براساس دستورالعمل های جهانی در حوزه پزشکی انجام می‌شود.

استانداردسازی میانگین مصرف دارو در خراسان‌شمالی با الکترونیکی‌شدن نسخه‌ها

دکتر جلال جهان‌نیا، مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به الکترونیکی شدن نسخه‌های پزشکان در بیمارستان، گفت: این امر، از تکرار و یا تداخل اقلام دارویی جلوگیری کرده و میانگین مصرف دارو نیز استانداردسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه از ارائه خدمات الکترونیکی به مراجعین بازخورد مناسبی را به دست آوردیم، اضافه کرد: ارائه خدمات به صورت الکترونیکی به نفع بیمه شدگان و پرسنل بوده است و با الکترونیکی شدن خدمات از اتلاف وقت برای مراجعین و پرسنل جلوگیری شده است.

جهان‌نیا با بیان اینکه خدمات درمانی این سازمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارائه می شود، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از ازدحام جمعیت در بیمارستان و درمانگاه‌های تامین اجتماعی استان، سیستم نوبت دهی، الکترونیکی شده است و مراجعین می‌توانند پیش از مراجعه به بیمارستان نوبت ویزیت خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند .

وی تصریح کرد: در حوزه بیمارستانی نیز تکمیل کاردکس پرستاران و پزشکان و همچنین نسخه‌های پزشکان، الکترونیکی شده و این امر در صرفه جویی زمان و کاغذ بسیار مؤثر بوده است و پرسنل بیمارستانی نیز با سرعت بیشتری به ارائه خدمات می‌پردازند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به اینکه زمان معاینه برای پزشکان بیمارستان براساس دستورالعمل ها مشخص شده است، افزود: پزشکان عمومی باید در ساعت ۱۰ بیمار و پزشکان متخصص در ساعت هشت بیمار را معاینه کنند.

جهان‌نیا همچنین گفت: باتوجه به ترافیک بخش بیماران سرپایی، بیمارستان تامین اجتماعی برای رفع این مشکل با پزشکان عمومی بیشتری قرارداد منعقد کرده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل رایگان بودن خدمات درمان تامین اجتماعی برای جامعه هدف، ترافیک کاری نیز در این بیمارستان بسیار زیاد است، ادامه داد: تامین اجتماعی جزء معدود سازمان‌های بیمه گر است که همزمان خدمات بیمه‌ای و درمانی را انجام می‌دهد .

وی همچنین گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی در خر اسات شمالی دارای یک بیمارستان، سه درمانگاه تخصصی در بجنورد، اسفراین و شیروان و یک درمانگاه‌ عمومی در شهرستان‌های گرمه و جاجرم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.